Hallo mede forum leden,

Ik maak de laatste tijd veel gebruik van de Wemos D1 bordjes om devices aan mijn netwerk te koppelen. Ik laat de Wemos devices regelmatig gevens naar IFTTT of macrodroid sturen mbv Webhooks.

Nu wil ik volgend projectje maken. Ik heb 2 kleppen die mijn tuinsproeiers kunnen schakelen. Ik heb hierbij ook een flowmeter. De flowmeter kan me al waterhoeveelheden toesturen, maar nu zou ik ook graag de kleppen kunnen sturen vanuit mijn android phone. Nu vraag ik me af of ik dit via een Webhook kan doen, die juist andersom werkt dan hoe ik het nu gewend ben.

Alvast bedankt!

ff zitten zoeken, maar kan het zo snel niet vinden.
Zelf heb ik alle esp8266 devices gecontacteerd via mqtt naar een raspberry pi met node-red.
Zo schakel ik mijn lampen automatisch aan en uit. Maar ook thermometer en luchtvochtigheid kan ik naar de raspberry sturen.

Maar goed, dat is een hele andere setup dan dat je nu zelf hebt.
Je zou is kunnen zoeken welke device ifttt mee kan connecteren voor bidirectionele communicatie.

Bedankt voor je reply!

Zelf even gezocht naar jouw type setup met node-red op de pi. Dit ziet er ook interessant uit! Misschien dat ik het op die manier wel op kan lossen, heb nog wel een paar pi's liggen :D

THX