Hallo,
Tijdens de voorstellingen van onze toneelvereniging zou ik graag het toneel filmen en live weergeven op de tv in het café. Zo kunnen de mensen die in het café aan het werken zijn ook volgen wat er op het podium gebeurd.
In het café beschik ik over een tv waar een raspberry pi, met als besturingssysteem kodi, op aangesloten is.
Nu ben ik nog opzoek naar een camera (met geluid) die ik hier op kan aansluiten.
Ik heb al geprobeerd om een "clever dog" camera weer te geven via de "surveillance cameras" app, maar deze camera heeft blijkbaar geen standaard stream-url, hij werkt alleen met zijn eigen software.
Heeft iemand hier ervaring mee? Als ik een nieuwe camera koop wil er 100% zeker van zijn dat ik deze draadloos aan mij raspberry (of draadloos aan de tv) kan aansluiten.
alvast bedankt,
Maarten
Op 27 oktober 2019 15:17:24 schreef netraam:
Hallo,Tijdens de voorstellingen van onze toneelvereniging zou ik graag het toneel filmen en live weergeven op de tv in het café. Zo kunnen de mensen die in het café aan het werken zijn ook volgen wat er op het podium gebeurd.
-knip-
Heeft iemand hier ervaring mee? Als ik een nieuwe camera koop wil er 100% zeker van zijn dat ik deze draadloos aan mij raspberry (of draadloos aan de tv) kan aansluiten.
Kodi is geen os maar een applicatie. Je bent waarschijnlijk op zoek naar iets wat op het raspbian os (een soort linux voor de raspberry pi) werkt of binnen kodi.
Misschien is werken met een rtsp ip camera een optie (maar er zijn vast nog vele andere manieren om dit te realiseren). Ik zou overigens eerst even uitzoeken of je huidige camera misschien ook rtsp compatible is.
Hierbij wat informatie over het opzetten van zo'n camera in streaming mode via kodi: https://www.arcdyn.com/articles/how-to-stream-a-security-camera-using-… .
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op 29 oktober 2019 09:31:33 schreef RickD007:
Kodi is geen os maar een applicatie.
Feitelijk heb je gelijk. Maar omdat voor Raspberry pi iedereen complete OS-met-mijn-applicatie images publiceert vervaagt het een beetje. Wat niet helpt is dat je op zo'n kodi install ook nergens meer bij hoeft anders dan met KODI te werken.....
Mischien dat je sneller, makkelijker en geodkoper een analoge camera op de video in van de tv kan zetten. Staan meestal heel goedkoop MP en heb je vaak ook een mooi beeld. Een PI doet veel aan compressie om de boel erdoor te jagen.
Wifi zou ik niet aan beginnen,je gaat het hele wifi plat trekken met al die data. Zou dan eerder voor een netwerk camera gaan (bedraad) en lieft nog eentje die de boel zelf compresseert