hallo, ik heb mijn pc aangesloten op de line1 in van me versterker.
nu heb ik mijn TV aangesloten op de line2 in van me versterker.
maar nu geeft hij op beide lines op de boxen een soort brom de hele tijd.
dit is zeer irritant door het geluid van de x-box en de muziek van de pc heen.

hoe los ik dit op?

brom is waarschijnlijk 50Hz brom van het net (anders was het ruis) ==> filtertje

maar het gekke is.
als ik alleen de pc, of alleen de TV aansluit is het geen probleem, maar allebei tegelijk gaatie brommen...
eerst had ik het probleem ook, en toen hielp het nog om een andere kabel te gebruiken, maar nu niet meer.....

Wellicht een aardlus, dan zou de brom moeten verdwijnen wanneer je de antennestekker uit de tv trekt.

ja dat werkt inderdaad, maar das nie echt handig, lastig TV kijken zonder antenne:S
dus hoe kan ik dit dan oplossen?

[Bericht gewijzigd door Thierry de Bakker op ]

Mantelstroom filter gaan halen bij de Handyman in het Stadshart.

Of ff zelfmaken, gebruik even de zoek functie van het forum. dit is al 10-tallen keren voorbij gekomen.
http://www.epanorama.net/documents/groundloop/antenna_isolator_buildin…

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op ]

wat kost die? dan fiets ik straks ff naar et stadshart

Als je nou de schakeling met twee condensatoren van 10 nF bouwt dan hoef je nit naar de stad. Een condensator tussen de kernen van je coax en eentje tussen de mantels. Echt werkt perfect. Heb het al meerdere keren gemaakt.

GR Richard.

PS. Heb je het eerste deel van de layout van de spectrum analyzer nog gekregen??

Op 19 oktober 2004 12:01:07 schreef Thierry de Bakker:
wat kost die? dan fiets ik straks ff naar et stadshart

Zou het niet weten, zal wel rond de €10,- zijn o.i.d.

oke dan ga ik ff langs vanmiddag, bedankt:)

Op 19 oktober 2004 12:06:49 schreef Elektronica1:

Als je nou de schakeling met twee condensatoren van 10 nF bouwt dan hoef je nit naar de stad. Een condensator tussen de kernen van je coax en eentje tussen de mantels. Echt werkt perfect. Heb het al meerdere keren gemaakt.

quote]

o sorry, had je post niet gezien, maar dan de + aan de kant van de antenne en de - aan de kant van de TV zeker...

Ik weet niet of het mag maar deze moet je maken.

http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=antenna_isolator.gif

GR Richard

P1 is de antenne en P2 de TV?
want et lijkt dat et van die condensators zijn die maar 1 kant op kunnen (elco tog?:P)

[Bericht gewijzigd door Thierry de Bakker op ]

Dit is de "amerikaanse" tekening van een condensator, als er aan de kant van het rechte streepje nog een plus teken staat is het een elko. BTW elko's van 10 nanofarad heb ik nog niet gezien de laatste tijd in een schakelingetje.

:) Richard

dus dit zijn normale condensators? dus et maakt niet uit hoe ik ze aansluit