Mega Monitor puzzel (NEC e705)

Hallo deskundigen ik heb een een mega grote monitor die geen beeld geeft.
Indicatie lampje is groen.
Ik hoor bij het aanschakelen geen klik van het relais.

Eerst heb ik het powerboard getest.
Lijkt goed te werken. 5 volt op de juiste poorten als ik de power save aanschakel klikt het relais en komt 16 v op andere pinnen.
Op de error poorten meet ik geen waarden.

Moederbord is te benaderen via netwerk de computer werkt dus.
Als ik langs die weg de monitor aan probeer te zetten krijg ik de melding "No power".

Ik heb gemeten of er een voltage staat aan moederbord kant op de power on pin (die naar de power save op het powerboard gaat) dat was er niet.

--------------
Lijkt erop dat het moederbord de power niet aanzet maar waarom:
- component wat stuk is op het moederbord
- component buiten het moederbord

Iemand een idee?
Wat ik nog overweeg is een schakelaar te zetten om handmatig the power on / power save te activeren. Is dit riskant?

met een lamp op het scherm schijnen ook geen tekst of beeld te zien? kan alleen backlight zijn. de power on pin moet wel iets doen met aanzetten, 3,3 of 5V komt er doorgaans op te staan.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 24 november 2019 15:04:59 schreef testman:
met een lamp op het scherm schijnen ook geen tekst of beeld te zien? kan alleen backlight zijn. de power on pin moet wel iets doen met aanzetten, 3,3 of 5V komt er doorgaans op te staan.

-------------
Precies mijn zorg. geen spanning op de power pin. Geen klik van het relais.
Handmatig op 5v geeft wel klik op relais.
-------------

gebeurt er dan ook meer? backlight aan of maakt het niets uit? kan zijn dat de software niet zover komt, ding wil niet starten..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 24 november 2019 15:33:30 schreef testman:
gebeurt er dan ook meer? backlight aan of maakt het niets uit? kan zijn dat de software niet zover komt, ding wil niet starten..

wat ik waarneem:
Power light gaat op groen. Betekent power on. (5v)
Verder scherm zwart. Logisch relais klikt niet. (16v en meer doen het niet zonder power pin2)

Software draait want ik kan op de monitor via ethernet kabel.