Ik heb een vraag over aansluiten van telefoon op modem

Ik heb in Engeland zo een retro telefoon gekocht van Aldi, in Engeland hebben wij een speciale PTT type stekker op de telefoon koord, zoals is gebruikt op deze telefoon, mijn vraag is, als ik een RJ11 snoer met de RJ11 stekker voor de telefoon en een RJ11 stekker voor de modem gaan kopen, zal deze retro telefoon werken op mijn broadband router, tegenwoordig is er een Philips telefoon met RJ11 stekker koord op de modem aangesloten en dat werkt goed.

https://www.aldi.co.uk/reka-retro-corded-home-phone/p/087292237208300
dankje
Laurence

Thevel

Golden Member

De "kiesschijf" zal gewoon DTMF zijn en de "bel" zal een electronisch exemplaar zijn.
Ik denk dat het gewoon gaat werken.

[Bericht gewijzigd door Thevel op maandag 25 november 2019 13:25:08 (55%)

Ligt aan de specificatie van je modem. Het kan ook zijn dat je nog ergens een instelling moet maken voor "Tone" of "Pulse" i.v.m. de kiesschijf toepassing.

Arco

Special Member

Pulsinstelling vind je tegenwoordig in geen enkele redelijk nieuwe centrale of modem meer terug... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Zal ook niet nodig zijn, als je een nu nieuwe retrotelefoon koopt, zal deze DTMF gebruiken en ook een voldoende lage aansluitfactor hebben om goed te werken op een modem.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 25 november 2019 15:00:38 schreef Arco:
Pulsinstelling vind je tegenwoordig in geen enkele redelijk nieuwe centrale of modem meer terug... ;)

Voor interne gesprekken worden pulskiezers vaak nog wel geaccepteerd, voor een "buitenlijn" moet je echt hetzelfde kiezen als het systeem waarop de centrale is aangesloten en dat is tegenwoordig bijna altijd DTMF

Dankje, het is niet een "draaischijf" maar met drukknopen in de vorm van een "cirkel" dat lijkt op de oudewetse draaischijf, er is ook een "recall" knop in het midden waar de telefoon nummer zit. dit model werkt wel op onze internet verbinding in Engeland maar de stekker dozen daar zijn anders, de hoofdtelefoon draad gaat wel met een BT telefoon stekker in hoofd telefoon stopkontakt dat twee kontakten hebben een voor de telefoon en de andere voor de wifi modem.
Laurence

Ik heb in het verleden veel hulp van Huubv Peeters, uiteindelijk in Krommeni gehad, wel jammer, Huub wordt erg gemist!!

Anoniem

tegenwoordig is er een Philips telefoon met RJ11 stekker koord op de modem aangesloten en dat werkt goed.

Euh... je bedoeld de gele kabel op de dsl-splitter.
Als je daar je aldi phone inplugt gaat die wel werken...
Op de dsl lijn (broadband) van de splitter naar je modem gaat dat niet lukken
.
.
@hieronder:

Ik was even op het verkeerde been gezet omdat modems in Nederland tegenwoordig altijd een VoIP-poort hebben, maar OpenReach is Brits.

Wij allemaal tot de fotos eraan kwamen.
Modem is D-Link DSL-3782 zonder VoIP

maartenbakker

Golden Member

Op de foto's inderdaad op de splitter. Dus gewoon oude POTS en niet via het modem.

Ik was even op het verkeerde been gezet omdat modems in Nederland tegenwoordig altijd een VoIP-poort hebben, maar OpenReach is Brits.

Als de TS specifieke vragen heeft over de Britse situatie, zou hij ook eens kunen vragen op vintage-radio.net. Je moet daar wel ook posts over vintage apparatuur maken om in de sectie over moderne spullen te mogen posten.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 25 november 2019 16:25:47 (39%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb een internet via een bedrijf Talk-Talk, dat is een van de grootste interent & telefonie aanbieders in Engeland, maar de hele network is steeds een monopolie van BT (British Telecom) Openreach inderdaad, is een arm van British telecom, dus iedereen heeft zo een stopkontact van BT onafhankelijk van zijn provider, de grootse telefoon/internet providers zijn erg boos dat BT Openreach is steeds een Monopolie van de netwerk en aanbieders moeten betalen aan BT Openworld voor de beheer van de netwerk!! (BT openword is de voormailge GPO, net als KPN een Rijksbedrijf een ontzettende lui!!) de telefoon werken wel wel op voip via de modem, maar de verbinding is niet op de achterkant van de modem, de moden is een D-Link DSL3782 model, er zijn geen telefoon kontakten achterop deze model router (alleen de DSL geel stopkontakten) maar de telefoon gaan wel via de router maar de telefoon stekker is echter op de BT (openworld) stopkontact. Het is een vreemd systeem.
Laurence

maartenbakker

Golden Member

Dus je hebt voor telefonie een tweede modem dat niet op de foto staat ofzo?

Nouja, lang verhaal kort, die telefoon zal het gewoon doen als je hem aansluit zoals je huidige telefoon.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 25 november 2019 17:11:17 (18%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

PS,
maar, de Aldi retro telefoon zal ik op deze model modem gaan gebruiken in Nederland, Ik heb mijn telefoon & internet via Online.nl en ik heb deze router dat mijn huidig telefoon ingaat, het is een zyxel modem

https://www.zyxel.com/za/en/products_services/vmg8924_b10a.shtml?t=p

laurence

Anoniem

Nouja, lang verhaal kort,

+1
Als je huidige telf in PHONE 1 van je Zyxel steekt stop je de retro in PHONE 2

[Bericht gewijzigd door Anoniem op maandag 25 november 2019 17:50:27 (100%)

OK, de bedoeling is om mijn huidig telefoon te vervangen met de retro model, en in een van de twee telefoon poortjes te stoppen, volgens mij zal de retro telefoon dan werken op de modem? maar omdat het een Engelse telefoon is moet ik een telefoon koord met twee RJ11 stekkers erop kopen.
Laurence

Anoniem

maar omdat het een Engelse telefoon is moet ik een telefoon koord met twee RJ11 stekkers erop kopen.

Als je een linkse telefoon op een rechts net wil aansluiten moet je wel een RJ11 cross kabel nemen >:)

maartenbakker

Golden Member

Met 2 RJ11 stekers zou het naar mijn idee moeten werken op je Nederlandse modem. Sommige modems van Zyxel gebruiken een RJ45 steker, maar RJ11 past daar met wat wringen ook in.

Ik weet niet zeker hoe online.nl het configureert, het kan zijn dat alleen poortje PHONE 1 werkt. Dat is bij sommige providers zo.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 25 november 2019 23:12:48 (28%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ah, dat moet ik checken als ik thuis bent in Amsterdam omdat ik kan wel een wit telefoon koord met een RJ11 (voor de telefoon zelf) en met een RJ45 voor de poortje in de modem als de Zyxelmoden alleen de RJ45 stekker nodig heeft! dankje
laurence