Samsung ue43ku6400 strepen

Hallo allemaal

Ik ben Hans, nieuw hier.
Ik zou graag wat info en hulp willen en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Via marktplaats een tv gekocht en na een kleine week heeft deze al problemen.

Als de tv aangaat heeft deze veel verticale gekleurde strepen en af en toe gewoon weer beeld met of zonder haperingen.

Inmiddels is de tv gedemonteerd en gekeken of er iets te zien is maar helaas geen afwijkingen op het eerste oog.

Vervolgens de kabels losgehaald, schoongemaakt en terug geplaatst met helaas hetzelfde resultaat.

Verder veel gekeken op YouTube en Google naar eventuele oplossingen en komen steeds uit op t-con.

Deze opgezocht via Google maar kan niks vinden, zit deze dan geïntegreerd in het mainbord of?

Iemand nog ideeën hoe dit aan te pakken en of door te meten?

Alvast bedankt,

Groet Hans

T-con zit idd in het mainboard, de klacht lijkt meer op een beeldscherm probleem.

Oké? Tv van 3 jaar oud?. Is zoiets ook nog te meten en of te testen?

maartenbakker

Golden Member

Kijken of torderen van het toestel (langs de onderkant) effect heeft op de storing. Inspecteren op vochtschade onderin onder de randen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

TV is ouder een k in het typenr. duidt op het jaar 2015.

RAAF12

Golden Member

De K geeft aan dat dit type in 2016 uitgekomen is. Tweakers geeft aan: 28 april...

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op donderdag 19 december 2019 02:03:14 (36%)

maartenbakker

Golden Member

Dus hij kan best in februari 2017 nog in productie geweest zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Tv is van 2017, zie foto.

Het torderen ga ik vanmiddag even proberen.

Inmiddels de onderkant bekeken op schade e.d maar niets kunnen zien, ook geen vocht etc.

Het torderen ook nog geprobeerd maar geen verandering.

Is inwendig in paneel in sluiting, niets aan te doen of te meten. Bonnetje of pin betaling opzoeken en claimen bij leverancier, is niet normaal....

Na lang testen, filmpjes kijken en het 1 en ander uitproberen de tv weer werkend.

Heb nu nog het idee dat er een breuk zit in ribbon cables naar het scherm.

Type winxin E230343 90v 105c iemand idee waar dit te bestellen is? Al een tijdje aan het Google en kom alleen de 60v tegen, werkt dit evt ook?

Op de website van Samsung kom ik deze tegen link: https://www.samsungonderdelen.com/samsung-parts/3809-002739.htm

Alvast bedankt.