Bidirectionele audio bluetooth Transmitter module

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een module (PCB boardje) of iets dergelijks. Desnoods enkel een chip waarvoor ik zelf een boardje maak. Ik kom gewoon net niks tegen wat volgens mij aan de eisen voldoet dus ik hoopte dat iemand hier een goed idee heeft.
Het gaat om een BT headset met microfoon (dus via BT) aan een module te koppelen welke dit omzet in een line IN en line OUT.

Het moet volgens mij dus zijn:"Bidirectionele audio bluetooth Transmitter module"

Bidirectionele (of 2-way): Want de audio gaat in twee richtingen (verzend/ontvangst... Line IN en OUT.

Audio : Het gaat om spraak.

Bluetooth: De verbinding met de koptelefoon

Transmitter: Het moet een BT transmitter (BT master) zijn omdat een headset altijd een receiver (BT slave) is.

Iemand hier iets voor in gedachten?

Ik zie bijvoorbeeld op ebay etc wel veel transmitters staan maar die zijnvolgens mij nooit bidirectioneel..

Ik zag ook nog een leuke module maar die is volgens mij weer niet als Transmitter in te stellen (https://learn.sparkfun.com/tutorials/rn-52-bluetooth-hookup-guide/all)

Na een flinke dag zoeken zie ik even door de bomen het bos niet meer dus mss heeft iemand dit al eens gedaan?
PS, sorry, fout in titel gemaakt (audio) maar krijg die niet meer gewijzigd, sorry

Arco

Special Member

Nee, een "Audio bluetooth Transceiver module"
(een transmitter is alleen een zender. Of je moet bedoelen een zender aan beide zijden...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik dacht dat een transceiver er eentje is die je kunt overschakelen tussen receiver en transmitter. Tevens dacht ik dat deze termen niet zozeer gaan om weleke richting de "data" gaat maar meer wie de master en wie de slave is.

Maar dan heb ik dat fout gedacht. maar dna blijft de vraag open want op transceivers heb ik ook al een heel end gezocht maar die krijg ik ook niet gevonden die voldoen....(dus met ene line IN en een Line OUT..)

Zoiets misschien:

https://nl.aliexpress.com/item/4000258550169.html?spm=a2g0o.productlis…

https://ae01.alicdn.com/kf/Hd3a4bff24d42465cba6664cbaca24d1cQ/CHYI-Single-Ear-Mini-Bluetooth-Koptelefoon-Draadloze-Handsfree-Hoofdtelefoon-Met-Microfoon-In-Ear-Headset-Stereo-Oordopjes.jpg_50x50.jpg

Dit heeft een speaker en eveneens een microfoon en gaat met een bleutooth verbinding naar vaak een telefoon. Iets anders zou ook moeten kunnen denk ik. En het is full duplex. Je moet er alleen zelf een line-in en -out op knutselen.

Deze lijkt me simplex. Er zit in elk geval iets op waarmee omgeschakeld moet worden:

https://nl.aliexpress.com/item/4000273432151.html?spm=a2g0o.productlis…

https://ae01.alicdn.com/kf/Hde82948675ed45609d56787481020590i/Bluetooth-5-0-Audio-Zender-Ontvanger-Adapter-Draagbare-2-In1-Draadloze-Audio-Transceiver-RX-TX-Modus.jpg_50x50.jpg

Beste Ex-fietser,

Bedankt voor het meedenken. De eerste is inderdaad een soort van headset die aangesloten moet worden via BT op de module die ik zoek. De headset is niet het probleem maar wel de module.

De tweede module lijkt inderdaad ongeveer wat ik zoek maar is het dus net niet. Dar zit hem precies het probleem:
Je zet hem in de receiver stand en je kunt hem niet koppelen aan een headset maar enkel aan een telefoon of iets dergelijks (die is dan BT master). Je zet hem in de transmitter stand en je kunt hem wel aan een headset aansluiten zoals je in de tekenigen ziet maar dan niet ene headset met een microfoon. (hij heeft dan ook geen line out, die heeft hij enkel als hij in de receiver stand staat...)

Zulke modules zijn er best veel maar daar kom ik er dus net niet mee..

SparkFun had de Purpletooth Jamboree, misschien dat je deze nog ergens kunt kopen (als deze geschikt is voor wat je wilt doen tenminste).

Op 29 december 2019 08:11:02 schreef RvdW:
SparkFun had de Purpletooth Jamboree, misschien dat je deze nog ergens kunt kopen (als deze geschikt is voor wat je wilt doen tenminste).

Inderdaad erg jammer dat hij er niet is en heeft inderdaad twee kanten op audio. Ik vrees enkel dat de BT koppeling mss lastig zal zijn. zo koppelen wel aan elkaar maar hoe ze dat doen, moet kik ff induiken. mss kunnen ze met AT-commandos 1 van de twee als een master zetten.. Ik ga een skijken of ik er eentje nog ergens kan vinden.

Thanks

PS, mijn doel is de audio bedraad over te brengen met twee BT Headsets die verbonden zijn. Ik heb er dus twee nodig uiteindelijk..

PPS, ipv line in en uit gangen te koppen, zou dit ook digitaal kunnen??

Hugo Welther

Moderator

Even zoeken op: full duplex bluetooth audio module.
Ook bij de chinees voor weinig te koop.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Is het eventueel mogelijk een aparte zender en ontvanger te gebruiken? Sommige BT transmitters/receivers/transceivers kunnen ook meerdere devices tegelijk koppelen.

Is het niet de ESP32 of Raspi Zero Wireless die dit makkelijk kunnen?

Op 29 december 2019 11:33:38 schreef Hugo Welther:
Even zoeken op: full duplex bluetooth audio module.
Ook bij de chinees voor weinig te koop.

Bedankt Hugo, Je hebt me weer even op een spoor gezet. (al stond er het woord Full Duplex uiteindelijk niet bij :)

Ik heb op ebay een module met de CSR8645 chip besteld. Ik zal de mic ingang mss nog naar een Line ingang moeten gaan ombouwen want ik kan de speaker uitgang natuurlijk hier niet direct aanknopen maar deze chip heeft audio in en uit.. Ik denk/hoop wel dat ik hem met AT commands kan instellen zodat hij met een headphone kan koppelen.. We zullen proberen als ze hier aankomen..

@ Twan, om via twee BT kanalen per headset te gaan werken wordt volgens mij wel een heel gedoe..en lastig. Dus als ik hier nog van weg kan bijven dan graag :)

@ K7Jz. Zal ze nog eens ff gaan bekijken, bedankt...

On feite is het op de raspi een kwestie can de goeie linux software vinden. Alsa mixer kan volgens mij gewoon wat jij wil, volledig digitaal. Wat bijvoorbeeld ook fijn is is dat je jezelf terughoort zonder vertraging natuurlijk.