Miele G1022 blijft afpompen en gaat in storing.

Edit: leeg

[Bericht gewijzigd door herbert116 op dinsdag 18 februari 2020 14:09:31 (99%)

Vreemd, elke Miele machine heeft een vlotter, is die er niet uitgehaald?? Of fabriek vergeten?? Schema doet Miele er niet meer in, maar een houder van de vlotter moet je ergens middenvoor tegenkomen

[Bericht gewijzigd door smd op dinsdag 18 februari 2020 14:36:23 (35%)

Op 18 februari 2020 14:35:36 schreef smd:
Schema doet Miele er niet meer in, maar ........

Machine is 12 jaar oud. Toen misschien nog wel??

We gaan nu eerst de andere drukwachter monteren als die is binnengekomen en ga de oude eens openmaken om te zien hoe die werkt en misschien een foto posten.

Als het nog niet werkt gaan we er niet teveel werk meer aan doen en zal dat een nieuwe worden, 12j zonder kosten is toch mooi, behalve die nu aangekochte drukwachter.

De Miele service opbellen is hier niet meer aan de orde.

LDmicro user.

't Is gelukt, het toestel draait weer als tevoren na het vervangen van de drukwachter.
Als je lichtjes tegen het membraan drukte hoorde je bij de nieuwe drukwachter een duidelijk klik, bij de oude hoorde je niks, het rubberen membraan ziet er bij de oude ook wat gezwollen uit.

Als ik tijd heb vandaag ga ik die oude eens openmaken.

edit na openmaken: "lichtjes" drukken is horen schakelen, maar dan is de niveauregelaar al in werking, de werking is niet altijd als je zou denken.

LDmicro user.

Hier een paar foto's en inderdaad heeft die niveau/drukwachter 2 functies.
Die contacten gaan open bij lichte aanraking, dat zal het waterniveau aanduiden en als je doordrukt sluiten ze terug door de springveren, dat zal aanduiden dat de omlooppomp werkt (schakelen op 2 verschillende drukken).

Ik denk dat de rubber door de ouderdom te hard is gekomen waardoor de niveauregeling soms niet meer werkte.

LDmicro user.

Zat er geen water achter membraam??

Nee, zo droog als wat en gezien die metalen ring en plaatjes geaard zijn met een draad zou de verliesstroom eruit gaan.

Eerst dacht ik ook hoe kan dat nu het waterniveau detecteren, maar het werkt echt, een kleine druk en die contacten openen.

LDmicro user.

Als membraam nog heel is, bewaar deze, Zit er echt geen klein gaatje in??

Bewaren heeft volgens mij geen zin, je krijgt die drukwachter nooit meer dicht als je die metalen ring verwijdert.
En voor ~90E verzending inbegrepen is dat volgens mij ook de moeite niet.

Het kleinste gaatje zou de drukwachter vol water zetten.

Ik denk dat de volgende keer gans de vaatwas vervangen wordt ;)

LDmicro user.

Op 21 februari 2020 17:56:07 schreef MGP:
Ik denk dat de volgende keer gans de vaatwas vervangen wordt ;)

Zo erg is het toch niet gesteld met deze machine neem ik aan, wanneer je eens in de 12 jaar een drukschakelaar moet vervangen? Heb Mieles gezien van 20+ jaar en zagen er nog uit als nieuw. Men gaat toch ook geen nieuwe auto kopen wanneer er na 8 jaar een nieuwe accu in moet......

Ik rekende met nog eens 12j nu er een nieuwe drukwachter inzit ;)
Maar je weet nooit, een nieuwe omlooppomp kost al gauw 300E en daar gingen mijn gedachten naar.

LDmicro user.

Op 21 februari 2020 22:26:55 schreef MGP:
Ik rekende met nog eens 12j nu er een nieuwe drukwachter inzit ;)
Maar je weet nooit, een nieuwe omlooppomp kost al gauw 300E en daar gingen mijn gedachten naar.

In zo'n geval zouden mijn gedachten eerder uitgaan naar een gebruikte pomp. Of naar mogelijke vervanging van bijv. een lekkende keerring of verrot lagertje. Ik weet wel, het is allemaal een kostenafweging maar een Miele van 24 jaar is geen uitzondering.

Met schaamrood op de wangen moet ik meedelen dat ze weer dezelfde fout vertoont na enkele keren goed te hebben gewerkt.
Het zal dus toch een nieuwe worden, hij wil er niet meer laten naar kijken of kosten maken.

LDmicro user.

Zou toch even verder kijken, 90 Eu is wel veel om weg te gooien..

Op 19 februari 2020 08:52:47 schreef MGP:

Als je lichtjes tegen het membraan drukte hoorde je bij de nieuwe drukwachter een duidelijk klik, bij de oude hoorde je niks, het rubberen

hoe heb je tegen het membraam aan gedrukt bij de nieuwe drukwachter ?
door de behuizing te vervormen ofzo ?
zo`n drukwachter kan alleen bediend worden door er een beetje luchtdruk op te zetten ( in te blazen )

Telaat, de nieuwe komt eerstdaags binnen... 2 werkende ouders hebben niet zoveel geduld en ik heb niet zoveel ervaring in vaatwassers om dat binnen een paar uren op te lossen..

LDmicro user.

aanbieden op MP en/of cruciale onderdelen er uit halen..

Gelukkig heb ik jullie berichten in dit forum gezien.
Bij mij hetzelfde probleem.
Leds drogen, spoelen en einde knipperen enige tijd na aanzetten apparaat.
Drukschakelaar ohms doorgemeten t.o.v. Aarde
Ik meet hier overal rond de 2 MOhm.
Deze weerstand dient oneindig te zijn.
Nieuwe drukschakelaar gehaald bij onderdeeltotaal.nl in Boxmeer.
Schakelaar eerst gemeten. Alle contacten meten oneindig t.o.v. Aarde.
Schakelaar gemonteerd.
Ja hoor, hij doet het weer als vanouds.

doorgaans de rubber membraam welke lek is, dat heeft de pressostaat welke dichtbij de pomp zit wel vaker bij miele..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Bedankt voor je reactie!!

Klopt. Dit rubber membraam was ook hard geworden.
Gelukkig in dit forum dit item gevonden.
Op andere plekken op internet werden tegenstrijdige berichten gedeeld m.b.t het knipperen van de 3 leds.

Komt wel heel erg veel voor... Miele, doe er wat aan!!!

is gewoon de plek waar die pressostaat zit, de andere heeft er nooit last van.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Hoe kan je van deze modellen reeks zonder display de foutcodes manueel opvragen via de knipperende leds?

Via gebruikelijke weg naar servicemodus, knop daarna op 1 uurs positie zetten, spoelen geeft vervolgens de storingen aan dmv knipperen.
Met drukken op de start/stop toets krijg je de volgende melding te zien in het geheugen.