Probleem HDMI

Hallo,

ik heb volgende toestellen:
- TV Panasonic TX-49DX650E
- Een digibox van Telenet (gewoon decoder voor digitale TV / België)
- Een Google Chromecast Ultra

Nu is het probleem dat bij het aanzetten van de TV of verzetten van de HDMI bron op de tv ik de digibox van Telenet steeds een keer aan en uit moet zetten om het signaal op het scherm te krijgen van de TV.

Bij de Chromecast Ultra heb ik dit probleem niet zo vaak. hierbij moet ik wel de Chromecast volledig uittrekken en terug insteken om het signaal op het scherm te verkrijgen.

Ik heb al het volledige menu van de TV doorlopen maar vind geen oplossing voor mijn probleem. Heb de HDMI ingangen al eens gewisseld maar geen verandering.

De TV of decoder heeft een probleem met uitvoeren van Handshake tussen beide, tsja, updates zijn recent?? Fabrieks reset uitgevoerd? Al eens zonder Chromecast geprobeerd??

Ja alles al geprobeerd. Probleem was er al voordat de Chromecast geïnstalleerd was.

#jeffrey#

Special Member

Ik zou gewoon een software update proberen. Kijk dan wel even op het internet voor de allernieuwste versie. Het komt nog wel eens voor dat de tv geen nieuwe updates kan vinden, maar op het internet toch blijkt dat die er zijn. Dus die update moet je dan via een usb stick uitvoeren.

Zojuist eens gecontroleerd op softwareversie. Deze is nu 3.280
Zojuist eens snel gekeken op het net naar een nog nieuwere versie maar nog geen direct gevonden.

maartenbakker

Special Member

CEC uitzetten? Bij Panasonic heet dat anders, misschien Viejalink ofzo.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Louis,

Ik heb zelf een telenet tv box en vroeger een dificorder gehad en nooit dat probleem gehad.

Als ik goed begrijp is jouw situatie het volgende:
1. Telenet digicorder zit in Hdmi 1van de tv
2. Chromecast zit in Hdmi 2 van je tv

Stel dat alle toestellen aan staan. Op je afstandsbediening van je tv staat ergens een 'source' knopje. Daaarmee kan je toch gewoon switchen tussen je 2 hdmi kanalen ?

Bij het switchen tussen de 2 kanalen komt de chromecast bijna altijd direct op het scherm. Bij het wisselen naar de digibox moet ik deze altijd eens aan en uitzetten. Dit soms wel 2 keer voordat het uitgezonden beeld op het scherm komt.

Heb je al een andere/betere HDMI-kabel geprobeerd?

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!

Ja heb vandaag eens een andere hdmi kabel geprobeerd. Echter is dit niet de oplossing

Shiptronic

Golden Member

Ook al ander HDMI poorten gebruikt? niet elke HDMI poort op eenzelfde toestel ondersteund dezelfde protocollen.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.