Ja dat bedoel ik die 1,7 heeft kabeltjes. Zie foto dat ziet er ook niet heel gezond uit..
Edit: het lijkt er op dat het bovenste spoor op de foto niet doorloopt, kan hem meten op de schade. Maar niet op het eindpunt. Die daar onder kan ik wel van begin tot eind meten..
[Bericht gewijzigd door TheMechanicSW op (51%)]
Op maandag 29 januari 2024 21:50:55 schreef TheMechanicSW:
Ja dat bedoel ik die 1,7 heeft kabeltjes. Zie foto dat ziet er ook niet heel gezond uit..Edit: het lijkt er op dat het bovenste spoor op de foto niet doorloopt, kan hem meten op de schade. Maar niet op het eindpunt. Die daar onder kan ik wel van begin tot eind meten..
Het lijkt er op dat dat brede spoor (boven C66) via een via naar de andere kant loopt.
Hoe heb je de sporen schoongemaakt ? Azijn ?
Wat is een via, en bedoel je met andere kant de onderkant van de PCB? Ik heb t schoon gemaakt met isopropyl alcohol. De hele heftige corrosie heb ik met de eerste keer schoonmaken weggehaald met een baking soda water oplossing gevolgd door isopropyl alcohol.
Dit zijn VIA's (geel). Dat zijn doorverbindingen die vanaf boven "door" de print naar de onderkant gaan en daar als spoor verder gaan.
Ik vermoed dat onder die rommel (Rood) er ook een VIA verstopt zit.
https://www.pcbway.com/blog/PCB_Basic_Information/What_is_a_PCB_Via_PC….
Duidelijk, dat ga ik ook proberen door te meten. denk je dat t mogelijk is om die via te "ontstoppen" denk dat t gevuld is met tin? evt. met de soldeerbout? alvast bedankt voor alle hulp tot nu toe 
Op maandag 29 januari 2024 22:47:03 schreef TheMechanicSW:
Duidelijk, dat ga ik ook proberen door te meten. denk je dat t mogelijk is om die via te "ontstoppen" denk dat t gevuld is met tin? evt. met de soldeerbout? alvast bedankt voor alle hulp tot nu toe
Ja maar door de corrosie zal t niet lekker solderen