oscilloscoop Rigol

Hallo, heb een probleem met mijn toestel namelijk de SCALE knoppen werken nog maar bij één draai aan de knop.kan geen fijne metingen meer doen.De automatische meting werkt nog.Kan er iemand mij wegwijs maken.dank bij voorbaat.Donaldfoto bijgevoegd van toestel

benleentje

Golden Member

Het is me niet duidelijk wat nu het probleem is werkt er 1 specifiek knop niet of zijn het er meerdere?

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
flash2b

Special Member

Als je de scale knop indruk, kan kom je in de fijn instelling van het kanaal.

Of bedoel je dat de encoder niet meer goed reageert? Dat is bij deze generatie een bekend probleem na een x aantal jaren.

Hallo na één maal draaien verandert de waarde op het scherm en dan doen de knoppen niets meer.Bij alle vier scale knoppen is het hetzelfde.ook bij het indrukken van de knoppen doet het toestel niets meer.Moet dan een tijdje wachten en dan kan ik terug naar de vorige stand gaan en dan is het weer gedaan.toestel is nu ongeveer 6 jaar oud

Interessant, is de tijd die gewacht moet worden altijd hetzelfde?

Heb je al een een firmware update of factory reset geprobeerd?

benleentje

Golden Member

Dat lijkt dan meer op software die blijft hangen zodat de software niet de knoppen uitleest.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

hallo allemaal ,bedankt voor de hulp .heb een reset gedaan en ik zou nu zeggen dat hij het weer goed doet.Scale knoppen geven terug de verschillende metingen en de fijn instelling doet het ook terug.bedankt jongens en zeker Brainbox. Nog een klein vraagje ,waar zou ik een goede handleiding van dit toestel kunnen vinden of is de beste handleiding ""oefening baart kunst""? nogmaals dank en groetjes Donald

Nooit gedacht dat het zo simpel zou zijn. handleiding in het Engels is hier te vinden.
https://www.rigol-uk.co.uk/Rigol-DS1204B-Digital-Oscilloscope-p/ds1204…

We mogen toch ook eens een beetje geluk hebben in onze hobby héé titatommeke en nogmaals bedankt aan iedereen