Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 2

Dit topic is gesloten

Op 7 februari 2005 12:46:59 schreef Sine:
[...]

Ik lees ook andere topics .... ;)

En toen ik dat doosje zag was m'n eerste gedachte dat daar een ecc88 in geeten moest hebben :P

En dat dacht ik goed blijkbaar ...

HAHAHA .. super! hahahaha :D:D

Op 7 februari 2005 18:43:34 schreef DJD XTREEM:
On topic??

Mijn spijt is groot

PaWoN

Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...

@H-Voltage: wat een schattig ventilatortje :) en handig trouwens.. die boter-doosjes als opberg bakjes..

edit: die doosjes van de chinees (bami/nasi etc.) zijn ook handig.. lege gel-potten ook.

PaWoN

[Bericht gewijzigd door PaWoN op maandag 7 februari 2005 19:06:29

Sine

Moderator

Op 6 februari 2005 15:57:13 schreef nerdo:
hier mijn kleine werkplaats

[afbeelding]

heb net een nieuwe functiegen binne:P

Zie ik daar een geiger counter ?

Ja, die gele! haha een voorhistorisch gevalletje met 20% afwijking.

ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."

@ Hugo:
Nee, ik bedoel echt heel klein. Ik heb me net even rot gezocht op zolder en vrees dat ik ze niet meer heb. Dus heb ik even een tekening gemaakt. (sorry dat ik geen Da Vinci ben:-))
http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=tube.jpg
Dit is wel een dwarsdoorsnede.
De glazen rand onder aan de buis gaat geheel rond.

[Bericht gewijzigd door Nightwalker op maandag 7 februari 2005 20:06:57

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
KT88

Overleden

Op 7 februari 2005 12:07:00 schreef nerdo:
@ KT88
mooie scoop komt mij bekend voor :)

Hameg 203/6 of Hitachi V209? De laatste heeft ook accuvoeding, erg handig als je zwevend wil meten of ergens buiten bent.
De Hameg werkt wel wat lekkerder vind ik zelf.

EDIT: zag net je plaatje pas, de Hameg dus.

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
Sine

Moderator

Waar haal je die geruite service matten eigenlijk vandaan ?

Dat ziet er extreem handig uit ...

KT88

Overleden

Al een tijd geleden gekocht via Nedis.
Prijs weet ik niet meer, was in de gulden-tijd.
Zit wel een gevaar aan: je spaart nl. steeds meer schroefjes op, en dat gaat een keer kortsluiting maken ;-)

[Bericht gewijzigd door KT88 op maandag 7 februari 2005 22:58:51

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Ziehier mijn werkkamer:

http://www.zonet.com/projects/werkkamer

[Bericht gewijzigd door betatester op maandag 21 februari 2005 21:50:19

*kwijl* *kwijl* Ik zit hier meteen in een crisis, ik heb alleen een soldeerboutje en een soldeerpistool en een viskoffer voor mijn electrische onderdelen....

maarja, *later* zal er wel wat meer bij komen ... "als de tijd rijp is".... en mijn geldboompje het weer doet!

alive and sleeping

Mijn geldboompje doet het nog steeds niet, maar toch heb ik ondertussen heel wat zooi. Gewoon een kwestie van goedkoop inkopen, en het grofvuil.

@betatester Ook modelbouwer?

Free the whales!

@ betatester:
Ik zie net dat jij ook nog zo'n oude weller soldeerstation hebt. Die van mij heb ik van mijn vader gekregen toen hij een nieuwe kocht. (ik mogt toen kiezen, maar ik koos voor de oude. Vond ik mooier) De Temperatuur van de bout kun je regelen door er een ander stiftje in te stoppen. Die hebben achterop een nummer waar aan je kunt zien voor welke temperatuur ze zijn. Ik weet overigens niet of deze stiftjes nog te koop zijn.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

@markyboy: Ik ben ook begonnen met een goedkoop gereedschapskoffertje van de Hema (50 cent, als ik het me goed herinner) en een gereedschapssetje, waarvan de tangen nog net niet krombogen. Wat ik nu heb is in al die jaren bij elkaar gesprokkeld en een groot deel is aangeschaft in mijn Dinky (Double income, no kids) periode.

@zweetvoetje: Ik heb op mijn zolder een modelspoorbaan gehad, maar nu is de zolder in gebruik door mijn zoon. Vandaar dat alle modelbouw-huisjes etc. van de spoorbaan opgeslagen staan in mijn werkkamer. Over een aantal jaren, wanneer mijn zoon de deur uit is, zal ik de modelbouw vast wel weer oppakken, maar het staat nu een beetje op een laag pitje; de spoorbaan-electronica ben ik juist weer mee begonnen en deze wil ik met Atmel processors via I2C gaan besturen. Vandaar de STK500 programmer op mijn buro.

@Nightwalker: Dat soldeerstation heb ik al meer dan 25 jaar en ik kan er geen afstand van doen. Dat nummer achterop de stift geeft inderdaad de temperatuur weer. Twee jaar geleden heb ik bij de lokale elektronica boer nog 2 stiftjes gekocht, dus ze worden nog geleverd. Wel heb ik mijn bout voorzien van de 'Verklikking Weller soldeerbout' zoals beschreven wordt door Carel M. in het volgende topic: http://www.circuitsonline.net/forum/view/4548/1

@zweetvoetje: dat grofvuil is een goede tip ja, ik heb er ook al eens een oude radio vandaan gehaald, en vanalles uitgesoldeerd enzo, ik zal nu extra goed uitkijken naar kastjes enzo!

alive and sleeping
Sine

Moderator

http://members.home.nl/guidomennen/mat.JPG
(schaamteloos pic van KT88 gejat)

Die dingen lijken me extreem handig .. ( die matten dus, schroefjes heb ik al genoeg :) )

Maar ik kan ze ner-gens vinden, dat zou kunnen komen omdat ik niet weet waar ik op moet zoeken, ik heb de halve farnell gids en de website al doorgespit, zelfs met google kan ik ze niet vinden :(

Genoeg antistatische matten en andere benchtop dingen, maar dit niet.

Iemand een idee hoe ze heten en/of wie ze procuceert ?

KT88

Overleden

Ik heb ze voor jou even omgedraaid, maar er staat geen merk in of op.
Staat me wel bij dat ze "Kronhagel" of "Kronberg" heten of zoiets.
Ze kwamen destijds bij Nedis vandaan, ik weet niet of je daar kan bestellen?

Eigenlijk lijken ze mij behoorlijk onhandig om op te werken. Het lijkt me meer een excuus om je bureau altijd vol rommel te hebben liggen.

Free the whales!

Jullie hebben allemaal zo een rek van meer dan een vierkante meter groot met allemaal onderdeeltjes ed...
* High-Voltage is jaloers :'(:'(

Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...

wees blijk, het grootste deel is zooi, die je nooit gebruikt en alleen plek staat in te nemen. Jij heb tenminste nog de ruimte. Dat is ook fijn.

Als je onderdeeltjes nodig hebt, dan haal je gewoon een paar oude tv's/radio's van het grofvuil, en soldeer je ze leeg. Is vaak nog van alles leuks mee te doen.
Zo moest ik laatst voor iemand ff een intercom in elkaar flanzen, en dan is het heel handig, want binnen een paar uur heb je dan zo'n ding in elkaar gezet m.b.v een audio-ic'tje uit een autoradio.

Free the whales!

Jah, maar voor specifieke componenten ben je meestal lang aan het zoeken....

ja, dat klopt, maar dan moet je maar algemene dingen doen, en vooral geen processoren, en dergelijke nieuwerwetse onzin gebruiken. Gewoon alles lekker analoog houden.

Free the whales!
KT88

Overleden

EDIT: spul is vergeven.

@ zweetvoetje: je wilt niet weten hoe het er *zonder* die matten uitziet.... :-D

[Bericht gewijzigd door KT88 op dinsdag 8 februari 2005 22:42:52

Op 8 februari 2005 20:12:41 schreef KT88:
Als ik even ongegeneerd reclame mag maken: ik heb bij vraag en aanbod een advertentie geplaatst waarin ik wegens de ophanden zijnde verhuizing van oude apparaten en onderdelen afwil.
Gratis af te halen in Huizen NH na afspraak.
Bij gebleken desinteresse gaat alles per 1 maart in de kliko.

Dus wie zijn onderdelenvoorraad wil upgraden..... ;-)

NB. de Elektuurs die er ook in staan zijn al vergeven.

@ the mods: als dit niet mag, hoor ik het wel?

@ zweetvoetje: je wilt niet weten hoe het er *zonder* die matten uitziet.... :-D

Welke apparaten heb je zoal?

KT88

Overleden

Midisetje, video, speakers, cassettedecks, diverse bakkies, autoradio's, voedinkjes, microfoons, enkele afgekeurde Revox A77s, wat 19" kasten met digitaal rommel erin, enfin te vaag om te benoemen.
Verder dozen met weerstanden, condensatoren, transistors etc.
Wel allemaal jaren 70 spul, dus groot en meestal obsolete.
Voorwaarde is: alles meenemen! Dus neem een Berlingo of zoiets mee ;-)

Dit topic is gesloten