@markyboy: Ik ben ook begonnen met een goedkoop gereedschapskoffertje van de Hema (50 cent, als ik het me goed herinner) en een gereedschapssetje, waarvan de tangen nog net niet krombogen. Wat ik nu heb is in al die jaren bij elkaar gesprokkeld en een groot deel is aangeschaft in mijn Dinky (Double income, no kids) periode.
@zweetvoetje: Ik heb op mijn zolder een modelspoorbaan gehad, maar nu is de zolder in gebruik door mijn zoon. Vandaar dat alle modelbouw-huisjes etc. van de spoorbaan opgeslagen staan in mijn werkkamer. Over een aantal jaren, wanneer mijn zoon de deur uit is, zal ik de modelbouw vast wel weer oppakken, maar het staat nu een beetje op een laag pitje; de spoorbaan-electronica ben ik juist weer mee begonnen en deze wil ik met Atmel processors via I2C gaan besturen. Vandaar de STK500 programmer op mijn buro.
@Nightwalker: Dat soldeerstation heb ik al meer dan 25 jaar en ik kan er geen afstand van doen. Dat nummer achterop de stift geeft inderdaad de temperatuur weer. Twee jaar geleden heb ik bij de lokale elektronica boer nog 2 stiftjes gekocht, dus ze worden nog geleverd. Wel heb ik mijn bout voorzien van de 'Verklikking Weller soldeerbout' zoals beschreven wordt door Carel M. in het volgende topic: http://www.circuitsonline.net/forum/view/4548/1