Hallo, ff een vraagje ik heb hier een Technics Sa-101, heb heel wat rotte elco's vervangen en 1 stk 0029N ligt er uit, heb die besteld maar na het monteren bleef deze toch een raar geluid geven, als ik beide Stk's heb uitgesoldeerd hebben de goede en de nieuwe compleet andere waardes.
Dus ik denk bestel er nog 2 kosten niet zoveel, ook deze 2 geven compleet andere waardes aan dan de oude die wel goed is. pootjes 123 en 890 worden gebruikt de rest niet, dus of pnp en npn. Is er een mogelijkheid om deze te vervangen door gewone transistors? npn en pnp, moet wel een setje zijn, heeft iemand misschien een testschema hoe de stk op de pootjes 123/890 moet meten?
Ik hoor het graag

ik neem aan dat je de oude goede niet in het kapotte kanaal hebt gezet? probeer dat eerst, geluid dan nog slecht dan zijn er randcomponenten gaar, zo niet de bestelde stk plakken wrs fake rommel..

Op 17 april 2020 23:06:22 schreef WJB:
als ik beide Stk's heb uitgesoldeerd hebben de goede en de nieuwe compleet andere waardes.

Wat is kompleet anders in jouw visie? 1k en 1k2 of zo of 10K en 740k.

heeft iemand misschien een testschema hoe de stk op de pootjes 123/890 moet meten?

Voor zover mij bekend is dat er niet.
Zomaar meten aan een onbekende halfgeleiders in een chip geeft geen betrouwbare vergelijkbare resultaten.
Het is afhankelijk van de meetspanning en stroom van je meter, hoe klein ook, en dus ook van de meter waarmee een eventueel toch bestaand lijstje zou zijn gemaakt.
Het geeft dus slechts een grove indicatie.

Op 17 april 2020 23:06:22 schreef WJB:
dus of pnp en npn. Is er een mogelijkheid om deze te vervangen door gewone transistors? npn en pnp, moet wel een setje zijn, heeft iemand misschien een testschema hoe de stk op de pootjes 123/890 moet meten?
Ik hoor het graag

Veel info is er niet, de internals https://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/90352/ETC/STK0029.htm…

Op 17 april 2020 23:08:46 schreef testman:
ik neem aan dat je de oude goede niet in het kapotte kanaal hebt gezet? probeer dat eerst, geluid dan nog slecht dan zijn er randcomponenten gaar, zo niet de bestelde stk plakken wrs fake rommel..

Dank voor je info, ik had inderdaad de stk al in het andere gerepareerde kanaal geprobeerd, werkt perfect. Heb ik nog 1 vraagje.
De stk0029N is moeilijk leverbaar maar de stk0029 wel, alleen in de N serie zitten wat meer weerstanden. Heb je ervaring of ik die in plaats van het N type kan gebruiken?

Hallo, al eerder heb ik het probleem van mijn technics aangegeven, en het blijkt dus gewoon fake rommel te zijn die stk's.
Nu zijn de stk 0029N moeilijk leverbaar maar de stk0029 is wel leverbaar ook bij mijn electronicaboer, kan ik deze daar mee verwisselen? Op de datasheet van het N Type zitten meer weerstanden. Iemand ervaring ermee?