philips 55PUS7101 Verkleurd beeld

Hallo Allemaal,

Een tijdje geleden heb ik een tv gerepareerd door condensatoren (3x) op het pcb van het scherm te vervangen die kortgesloten waren. Toen ik de tv aan deed was het beeld normaal maar bij netflix bijvoorbeeld is de kleurverhouding niet in orde (zie foto) in gebieden met veel kleuren.

Nu vraag ik mij af of dit kan zijn omdat ik de condensatoren heb vervangen door een verkeerde waarde of dat er misschien in de t-con iets niet goed zit. Het moederbord is fabrieksnieuw maar dat lijkt me niet een mogelijke factor. Weet iemand zo wat hier het probleem kan zijn?

Welk merk is het beeldpaneel?

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

De tv zelf is een philips 55PUS7101 en het scherm is van LG

Controleer eerst de verbindingen tussen moederbord en beeldscherm, lijkt eerder een dataoverdracht probleem

Ik zal morgen even de kabels nakijken en de screencode nog een keer instellen. Toch blijf ik de pcb van het scherm zelf een raar iets vinden, er is weinig informatie over dit gedeelte van de tv te vinden. Wat zou er kunnen gebeuren als een van deze condensatoren een verkeerde waarde heeft?

Kleine vragen tussendoor:

Hoe/waarmee kijk je Netflix?

Gebeurt het bij elke serie/film die je afspeelt?

Kan het zijn dat er een HDR-signaal gestuurd wordt?

Is de TV HDR?

Zet HDR eens uit als dat er wel op zit...

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!

Dan zou je vergelijkend in schema moeten kijken of elco's qua waarde kloppen, maar schema is vaak moeilijk dus dan hier plaatsen dat mede forummers de waardes kunnen checken..

Ik heb na het vervangen van de kabels tussen main en tcon weer normaal beeld. Lijkt dus toch daaraan te hebben gelegen. Beeld ziet er nu echt prachtig uit. Bedankt!