audio probleem (schakelen op "surround"standen?) onkyo R960 7.1 receiver

Ik heb een probleem met mijn onkyo receiver,

Het probleem is als volgt:
Hij werk alleen op audio modus: "DIRECT"
Alle overige standen, Stereo, PLII, Dolby digital enzovoort geven geen geluid, en heel soms na een tijdje wel, maar dan met een hoop piep en kraak geluiden.

Zit zelf te denken aan een relais?
en zit dit relais dan bij de speaker uitgangen op de print, of elders nog een relais die de muziek keuze standen regelt?

Ik heb een Onkyo TX8050,
na een software update alleen een hoop gekraak en geruis.
Ze hebben gratis ( incl verzend kosten Duitsland ) een nieuwe chip/ module geplaatst.
Kijk een op hun website .

Die twee Onyo’s zijn compleet verschillende versterkers. Verschillende klachten, verschillend type, dus niet zomaar dezelfde oplossing. :)

Wat betreft de R960: Ik denk dat het probleem in het HDMI board zit. Komt bij heel veel surround receivers voor, niet alleen van Onkyo.

ik denk inderdaad ook dat de TS zijn DSP los ligt en daarom alles wat door de dsp moet niet meer werkt... en alleen de direct nog werkt. is bekend probleem even contact opnemen mischien herstellen ze het nog voor je of krijg je een deftige korting op een nieuwe.. of je zoekt op youtube hoe je de DSP kan herstellen...

https://www.youtube.com/watch?v=HeboYI2qzhE

Inderdaad dsp de oorzaak.

Na een beetje warm stoken van de chip werken alle standen weer.

eens checken, van diverse probleem gevallen zijn er regelingen geweest waar men bij onkyo de versterker deed herstellen, ook denon had dit.