Zoals de titel al aangeeft:
Een Erres TV uit eind 80-er jaren, messcherp beeld (tot voor kort dan).
Ineens is er geen geluid meer; beeld op zwartwit, lijkt naast de frequentie te staan.
Externe bronnen zoals video en DVD geven zelfde resultaat, geen geluid en zwartwit... lijkt alsof ern een verkeerde norm is ingesteld (NTSC bv) maar het is geen multinorm TV.
Teletekst doet het goed en in kleur.

Kan iemand een hint geven?

Ik denk dat de µP een TMP47Cxxxxx defect is gegaan. Helaas. Heb je een serie / model nummertje voor me dan ik kijken wat ik voor je kan doen.

GR Richard.

Thnx Richard voor de snelle reactie:
Nummer is 289156EK/04

Ik denk dat er tussen 28 en 9156 nog een paar letters staan, zou ik die ook mogen hebben want ik kan hier niet op zoeken.

GR Richard

Nee ik heb het fout het is een ERRES en dus in dit geval een CP110 chassis.

FF Een vraag je kan je met de AB nog wel de kleur, geluid, helderheid etc. Regelen of gaat dat ook niet meer, en als je het probeerd knippert het led op het front van je toestel dan wel??

Ik hoor het wel.

:) Richard

Helderheid en kanaalkeuze met AB gaat goed. Kleur werkt niet. Ledje knippert op TV.

Als je een ander station zoekt, zoekt ie dan ook en stemt ie hem dan ook goed af, waarschijnlijk dan zonder kleur en zonder geluid.

GR Richard.

Ja zo ongeveer... hij lijkt dan wel naast de frequentie te staan.. het beeld is ZW maar ook heel weinig contrast, beetje overbelicht.
En de meeste zenders zijn niet meer in hun orspronkelijke geheugen terug te vinden.

En misschien een nog belangrijkere vraag, heb je wel eens eerder een KTV geprobeerd te repareren???

Want als er straks komponenten moeten worden vervangen, en je hebt nog nooit een KTV hersteld dan kan ik nu beter stoppen en adviezeren hem weg te brengen of door iemand die het wel eerder heeft gedaan te laten repareren.

Ik ben redelijk met electronica; nog geen tv-monteur maar een radio/versterker gaat me goed af.

Dan denk echt dat de TMP47C432 op positie 7840 en dat is te opzichte van de achterkant, voor in het toestel, een veel pennetjes groot IC defect is, en als je nou toch bezig bent vervang dan gelijk de NiCad cell van 2,4Volt die daar vlak bij zit. Iets anders kan ik hier niet bedenken.

GR Richard

Ken je een leverancier? Of via Philips?
Zit ie aan de achterzijde van de printplaat of aan de voor/netschakelaar-zijde?
En het klopt wel dat ik kleuren teletekst ontvang?

[Bericht gewijzigd door echtepino op ]

Ik kan er wel aan komen gaat bij elkaar, incl. verzenden €35 kosten TMP = duur.

En het klopt dat de TXT wel in kleur is. De kleur van het TV signaal regel niet de kleur die uit je TXT decoder komt.

En hij zit aan de netschakelaar zijde, zoals ik al zei ten opzichte van de achterkant voorin, daarmee bedoel ik dus als je achter de achterkant gaat zitten zit hij voor in. :):)

Ik neem alleen geen verantwoordelijkheid als het niet goed gaat :):)

Hen deze toestellen bij bosjes hersteld, zelfs na bliksem inslag en katten die erin geplast hadden, dus ik denk wel dat het na de vragen die ik heb gesteld en de antwoorden die je hebt gegeven we kunnen zeggen dat de µP de eewige jachtvelden heeft gevonden, om met de woorden van Hugo Welther te spreken :):):):):)

Ik hoor het wel.

PS. Kan hem pas over 1 1/2 week bestellen , hij is niet op vooraad. Nicad Backup wel.

GR Richard.

Ik heb er nog 4 liggen !!

TMP47C432AP-8188 chassis CP 110

eric.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar de TV doet het gewoon.
Alle zenders waren uit de afstemming/geheugen +
de voorkeursinstellingen voor kleur en geluid stonden helemaal op 0, de helderheid op maximaal.
Ik heb alle zenders weer geprogrammeerd, de kleurverzadiging halverwege en de helderheid ook en het beeld is weer als vanouds.
Richard, bedankt voor je meedenken! Excuses voor deze stomme zet. Ik denk wel dat de NiCd's versleten zij en dat daarom alle instellingen waren verdwenen.

[Bericht gewijzigd door echtepino op ]

Op 25 oktober 2004 14:18:15 schreef Elektronica1:
Nee ik heb het fout het is een ERRES en dus in dit geval een CP110 chassis.

FF Een vraag je kan je met de AB nog wel de kleur, geluid, helderheid etc. Regelen of gaat dat ook niet meer, en als je het probeerd knippert het led op het front van je toestel dan wel??

Ik hoor het wel.

En bedankt :(

Nogmaals excuses en ik stel het zeer op prijs dat je me hielp