Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
TS is nogal onduidelijk, maar een morsesignaal zie ik een klapschakelaar nog niet maken...
- geluidje 1 lampje 1. wat? (aan / uit / hoe lang)
- geluidje 2 lampje 2. wat? morse? (aan / uit /hoe vaak / hoe lang?)
Laten we vooral bij de basis blijven.
Is er een bestaand eenvoudig circuit waarbij ik via een mic of audio jack een wav met 1 lang signaal lamp 1 of 2 korte signaaltjes lamp twee (lamp 1 uit) kan schakelen.
Klapschakelaar is zeker interessant maar ik zie niet hoe ik daar mijn specifieke geluidje aan koppel.
Lamp 1 aan is lamp 2 uit. Duur instelbaar denk aan 5 tot 10 seconden.
Liefst lamp drie als er geen signaal is.
https://www.conrad.nl/p/velleman-mk139-klapschakelaar-bouwpakket-12-vd…
Deze doet praktisch wat je wilt. Als je er 2 aanschaft kun je 2 verschillende lampen laten branden.
Boudie
Vervangen DOOR.
Ik denk niet dat het zo eenvoudig is als een klapschakelaar.
Als ik het verhaal goed begrijp, dan moet een schakeling 2 verschillende geluiden kunnen herkennen en aan de hand daarvan de ene of de andere lamp inschakelen.
De uitschakeltijd zou instelbaar moeten zijn.
De vragen die dat oproept:
- wat zijn dat voor geluiden?
- hoe lang duren die geluiden?
- hoeveel omgevingsgeluid is er?
- kan je bij de geluidsbron?
- ...
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Als je dat signaal als .waf opslaat, zal het nooit werken.... 
Als je het geluid sterk puls-vormig maakt, wil die klapschakelaar ook wel werken. Je moet alleen niks laten vallen, want daar zal hij ook wel op reageren.
Er waren indertijd ook key-finders te koop, die je met een fluitsignaal liet werken. Dat is wat selectiever, maar je moet wel ongeveer dezelfde toon aanhouden. Ze zou het in jouw geval met twee verschillende toonhoogten kunnen oplossen en de juiste filters.
Daar lat je dan een flip-flop op werken, die een relais stuurt
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Wat voor geluidjes zijn het dan? (een klapschakelaar zul je niks aan hebben, die reageert op elk hard geluid)