heb geen geluid en de pads geven ook geen geluid.
ik heb gemerkt dat de Toshiba IC zeer heet wordt als ik de de cassettespeler aanzet.
de elcos rondom zien er normaal uit.
maar kan t zijn dat deze toch op hun eind lopen.
ik dacht eraan om de IC te vervangen en de direkt omliggende Elco's.
Kan t inderdaad zo zijn dat er een defect hier is?
of zijn er andere tips?
sorry het gaat om de TCM4040
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
dit model heeft die volumeknop welke een klein trimpotje bedient, is die niet gewoon lam? het ic is zowel versterker als head amplifier, dus als het stuk is.. mogelijk de batterijen die verkeerdom hebben gezeten en het ic genekt? zou slechte constructie zijn, maar niet onmogelijk, zeker met een losse netadapter.
[Bericht gewijzigd door testman op (56%)]
Het kan inderdaad zijn dat er een component defect is. Zeker gezien de leeftijd van het toestel. Maar meten is weten en altijd beter dan blind maar wat gaan vervangen. Ik zou er de data sheet van het IC even bijpakken en naar het applicatie schema kijken, dan heb je een idee wat het IC doet. Aan de hand daarvan kun je zien op welke pennen je wat zou moeten meten.
Groeten, Ron.
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Op woensdag 5 augustus 2026 10:31:05 schreef JR1960:
heb geen geluid en de pads geven ook geen geluid.
Ook geen zacht tikje of plopje uit de speaker al dan niet bij inschakelen?
Zomaar een schot voor de boeg;
- Uitgangs-elco (of andere) in sluiting.
- Oscillatie
Maximale IC voedingsspanning, VCC;
TA7628HP = 12 volt, De Sony TCM4040 = 6 volt!
Bijlagen;
Servicemanual TCM4040
Complete Datasheet IC Toshiba TA7628
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
vergeten
Golden Member
Op woensdag 5 augustus 2026 10:38:28 schreef testman:
het ic genekt? zou slechte constructie zijn, maar niet onmogelijk, zeker met een losse netadapter.
Er zit geen netadapter ingang op de Sony TCM4040. Deze mogelijkheid is dus uitgesloten.
[Bericht gewijzigd door vergeten op (21%)]