hennep
reading can seriously damage your ignorance
Ik kreeg een oscilliscoop aangeboden, zie foto.
productiedatum 4-apr-2006 staat op de achterkant.
Wat mag zoiets kosten na 14 jaar?
EDIT (naar aanleiding vraag Roland): De aanbieding is inclusief de 4 originele probes
Helaas geen handleiding
als hij het helemaal doet?
4 kanalen
200 MHz
2 GS/s
das best wel een heel mooi scoopje!!!
als je hem onder 1000 euro kan kopen is het denk ik heel mooi.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Krijg je er ook de originele probes bij ? Ik heb hier een TDS620 staan (500 MHz, 2 GS/s) en de bijbehorende 500Mhz fet probes kosten ook het nodige.
rbeckers
Overleden
1000 Euro is teveel voor een 14 jaar oude scoop.
De specs zijn ook niet geweldig. Ik zou eerder aan een 300 euro of minder denken.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Is het apparaat echt zo vreselijk vergeeld, of is het gewoon een slechte foto?...
Als 'ie niet vergeeld is, zou ik hem schatten op 600...800 euro incl. de probes. (wel vergeeld: 400...600 euro)
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Ik ben het met flash2b eens, tussen de 500 ~ 750€, waarbij de verdere staat ook meespeelt zoals Arco zegt.
Op 8 mei 2020 20:25:08 schreef flash2b:
Dit is een gerelabelde Iwatsu DS-5324.
Helaas geen handleiding
Hier staat er een in het Japans. http://www.iti.iwatsu.co.jp/manual/pdf_j/digital_osc/ViewGo/viewgo-oj-…
Met tooltjes zoals Doc Translator is het te vertalen.
Is het niet deze manual ?
http://cdn.teledynelecroy.com/files/manuals/wj300a-gsm_reva.pdf
Ik heb de 314, de 100MHz variant.
Een handleiding heb je daar niet echt voor nodig hoor..
Menustructuur is erg eenvoudig.
Hou rekening met een luidruchtige fan, ik heb deze vervangen door een stiller exemplaar.
Links langs de zijkant, over de 2 plastieken delen, zit er bij mij ook een LeCroy calibratiezegel. Zo kan je zien of de scope in het verleden open geweest is.
hennep
reading can seriously damage your ignorance
Op 9 mei 2020 08:06:08 schreef bprosman:
Is het niet deze manual ?
Dat lijkt er wel op. Ik had deze handleiding al wel gezien maar te snel afgeschreven omdat het type nummer iets anders was en een zwarte uitvoering. Niet goed opgelet dus.
Helaas ontbreekt de in de handleiding beschreven usb aansluiting achterop het apparaat. Met de usb connector aan de voorkant kan ik gelukkig wel screenprints maken.
Het was leuk geweest als ik ook het wavestudio programma had kunnen gebruiken, maar die mogelijkheid is er dus niet.
De gele kleur komt door de belichting van de ruimte. Waarschijnlijk warm witte ledverlichting. Was mijzelf niet opgevallen toen ik daar rond liep maar een camera houd je niet voor de gek.
Het zegel is verbroken, maar er is me ook al verteld dat er een spanningsregelaar defect was en is vervangen. Ik weet niet of dat nog wat aan "collateral damage" heeft veroorzaakt maar als ik jullie schattingen zie dan heb ik wel wat moeite om dit aanbod te laten lopen voor 125 euro!
Ik heb hem al thuis staan om uit te proberen, snel afrekenen dus.
Op 9 mei 2020 10:43:35 schreef coldrestart:
Hou rekening met een luidruchtige fan, ik heb deze vervangen door een stiller exemplaar.
Dat is inderdaad een minpuntje. Zou je daar misschien een toerenregeling met een temperatuursensor op kunnen zetten zoals moderne pc's hebben, of is dat vragen om problemen?
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Voor dat geld is het een mooie aanschaf. Voor 800 of meer zou ik een nieuwe Chinees kopen. Meer functies, waarschijnlijk een groter beeldscherm. Ik heb na 9 jaar mijn Hameg/R&S vervangen ivm "slijtage" door het moderne equivalent van R&S. Naast een 10 bit ADC, meer functies, bizar korte boot-tijd is vooral het grote touchscreen wat voor mij het grote verschil maakt. En mijn oude scoop had voor die tijd al een redelijk groot scherm.
Oude analoge scoops gaan heel lang mee en komen uit een tijd dat reparatie door de klant zelf door de fabrikant nog werd ondersteunt en ze gebouwd werden om heeeeeel lang mee te gaan. De scoop uit dit topic is dat niet.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Zou je daar misschien een toerenregeling met een temperatuursensor op kunnen zetten zoals moderne pc's hebben
Zet er een nieuwe fan in. Een moderne fan van bijv Scythe geeft nog geen 10dB...
Roland van Leusden
ik jullie schattingen zie dan heb ik wel wat moeite om dit aanbod te laten lopen voor 125 euro!
Mooie deal, alleen de 4 probes kosten al meer.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
idd mooie prijs voor een scope als deze. gele bekapping is doorgaans nog veroorzaakt door tl of zoninvloed. standaard ledverlichting geeft geen uv licht af, in magazijnen waar dozen liggen met wit karton wordt dat dichtbij tl bakken in no time geel.
In de Japanse versie van de manual DS-5324 worden beide USB aansluitingen beschreven en wat erop kan worden aangesloten oa. software updates en een printer. Ik zou wel even testen voor je hem koopt, 10 minuten aan laten staan...
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (19%)]