Ik ben het helemaal eens met Arco en BigFatMama. In al die jaren dat ik experimenteer heb ik nog nooit een regelbare voeding nodig gehad met dergelijk extreme eisen. Met een regelbaare voeding van 3 tot 25 volt en 1.5 ampere heb ik bijna alles kunnen doen. Als ik grote stromen nodig heb gebruik ik een voeding met een vaste spanning. Het is bijvoorbeeld erg handig om een voeding van 12 volt en een van 24 volt te hebben die grote stromen kunnen leveren. Dergelijke voedingen zijn ook redelijk makkelijk zelf te bouwen.
De ideale voeding zou natuurlijk één zijn waarmee je jouw auto kunt starten, je buizen versterker en je hf-buizenversterker van spanning kunt voorzien. Je krijgt dan een monster dat 800 Ampère kan leveren en een regelbare uitgangspanning heeft die je traploos kunt instellen tussen de nul volt en de 900 volt ofzo. En nu wil jij je auto starten terwijl je naar de radio luistert en je je cw verbinding onderhoud met een kortegolf buizen zender.
Ten eerste is een dergelijk voeding technisch niet echt haalbaar en voor een amateur helemaal niet.
Bouw nu gewoon een paar kleine regelbare voedingen voorzien van alle toeters en bellen als instelbare stroom begrenzing, een goede uitlezing en een goede stabiliteit. Daar heb je veel meer aan.
En breng die dikke trafo naar de oud ijzerboer ofzo. Dit soort trafo's duiken tegenwoordig overal op voor weinig. Waarom? Omdat er door de mogelijkheden van de moderne elektronica tegenwoordig veel betere alternatieven zijn. Alternatieven die goedkoper, veel zuiniger en veel en veel handzamer in het gebruik zijn.
Er is eigenlijk nog maar een situatie waar een dergelijke trafo goed gebruikt kan worden en dat is om eindversterkers te voeden. Je gebruikt dan geen spanningsregelaars meer. De spanning uit de trafo richt je alleen maar gelijk en filter je met wat buffer Elco's en ratelcondensatoren enzo tot een mooie gelijkspanning die voldoet voor de aan te sluiten belasting.
Om autoradio's te testen gebruik ik een flinke ringkern trafo waar na gelijkrichting en filtering een hele mooie gelijkspanning van 13 volt uitkomt die prima voldoet om een autoradio te voeden. Het is een zuinige oplossing omdat je geen verliezen hebt in je spanningsregelaars.