Die P1 kabel: Is dat een 6 polige kabel?, dus bij de meter 6 polen bezet? sommige zijn 4 polig en dan heb je kans dat het niet werkt.
Golden Member
Die P1 kabel: Is dat een 6 polige kabel?, dus bij de meter 6 polen bezet? sommige zijn 4 polig en dan heb je kans dat het niet werkt.
Begin ook zo iets te denken dat er iets met de kabel is. Heb al mail gestuurd naar de winkel om het probleem aan te kaarten.
Mss laatste poging nog eens proberen om de usb kabel in men laptop te steken en zien of die iets ziet kwe beweging.
Golden Member
Dat is inderdaad een goede stap. In je laptop moet je inderdaad data voorbij zien komen. Ik wacht op je resultaat.
juist eens naar de kabel gekeken en is een 4 pinnetjes stekker?
Golden Member
Daar zou het best wel eens in kunnen zitten. Welke meter heb je? (Type)
Sommige meters hebben 5V nodig op pen 1 die bij jou niet gebruikt wordt.
Golden Member
https://www.zonstraal.be/forum/viewtopic.php?t=21967&start=90
Als ik het zo lees kan je zien of de p1 poort geactiveerd is.
[Bericht gewijzigd door Sjoerd Kreyns op donderdag 27 augustus 2020 18:32:12 (35%)
Op 27 augustus 2020 13:29:16 schreef marcob:
Dat is inderdaad een goede stap. In je laptop moet je inderdaad data voorbij zien komen. Ik wacht op je resultaat.
Op dat punt was ik 100 posts hierboven al. En de tx enable pin idem dito. TS wil niet luisteren naar de baas
TS wil niet luisteren naar de baas
Gewoon heen laten kloten, leer je het meeste van, ik heb wel het idee dat z'n Domoticz en SSH werkt
update: vandaag pas de nieuwe kabel aangekregen
Kabel er ingestoken en direct de uitlezing van meter, gas , L1,L2,L3
Mooi. En was is nou het verschil tussen beide kabels? maw, was was de oorzaak?
@hieronder: ok, geen engineer dus.
[Bericht gewijzigd door flipflop op woensdag 2 september 2020 19:35:27 (20%)