B&O Beomaster 5000 probleem

Hallo forum,
Ik heb een vraag over de Beomaster 5000 . Ik heb hier een probleem mee en wel het volgende. Ik ben deze set aan het repareren en het oorspronkelijke probleem is is opgelost. De unit wilde niet aanschakelen , hij ging 2 seconden aan en direct weer uit. Dit bleek de ruststroom instellingen te zijn van beide van beide eindtrappen. Nadat deze goed was ingesteld ging de unit aan en bleef aan. Na het terug in elkaar zetten bleek er iets misgegaan te zijn en de unit gaat nu aan maar blijft in de mute stand staan dus geen geluid meer uit de speakers.

De mute wordt veroorzaakt door de chip MM5450 waar de mute is ingeschakeld door PIN 39 ( output BIT19).

Boven staan de MM5450 in het schema en de specificatie overzicht.Kan iemand mij uitleg geven hoe wordt bepaald wat PIN 39 doet en waar eventueel te zoeken wat de oorzaak is.
Alvast bedankt
Fred

ik zou eens terugkijken of je geen stekker hebt verwisseld ofzo, na inelkaar zetten niet meer werken is doorgaans zoiets. of ergens een draad klem tussen chassis, component los uit de soldeer enz.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dat was ook mijn eerste gedachte en ben uren aan het zoeken geweest. Ik heb een zelfde 5000 ook hier en het uitwisselen van de printen maakt niets uit, de storing blijft

Die expander wordt aangestuurd door de 8051 microcontroller.
(die zal om een of andere reden besloten hebben dat het signaal gemute moet blijven...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ja klopt dat is een 8051 en volgens mij PIN3 data export veroorzaakt dit.
De hele print van IC1 en 2 uitgewisseld met een andere print die goed is maar de storing blijft dus het is iets in de aansturing van IC2 ,mijn kennis van deze technieken komt tekort om het te kunnen bepalen waar dit veroorzaakt wordt.
Je hulp wordt zeer gewaardeerd.
Groet
Fred

De MM5450 is een port expander (= extra i/o voor de processor)
Ik neem aan dat je de MUTE/PLAY toets wel geprobeerd hebt?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ja die schakelaar werkt goed,langer dan 3sec indrukken dan gaat hij op standby. Dat gaat goed. Voor zover ik nu kan zienwerken alle drukschakelaars. Eerst niet omdat de verbindingskabel van 10 kernen er 7 onderbroken waren, dat is opgelost.