Goedendag allen.
Mijn vader heeft al jaren dit instrument in huis liggen en we zijn bezig met een opruim. Is dit een item waar vraag naar is en wat zou de eventuele waarde hiervan kunnen zijn. Ik hoor graag van de kenners :)

Het is een specifiek apparaat voor trillingsonderzoek, e.d. Wel mooi in een kistje. Puur iets voor een verzamelaar. Compleet ook zo te zien.

Waarde: wat de gek er voor geeft.
In goed werkende staat misschien €50,-
Niet zo maar aanzetten of in het lichtnet steken!! Dit kan na al die jaren onherstelbare schade opleveren.

Er zitten inderdaad papiercondensatoren en elco's in die een koude inschakeling niet overleven of ueberhaupt over hun houdbaarheidstermijn heen zijn. Als werkend verkopen kun je vergeten. Steker er niet in en "as is" verkopen is het verstandigste voor zulke objecten.

Of zelf in de vitrine zetten.

Als ik hem zou hebben en niet in de verzameling zou willen houden (ik zou hem denk ik documenteren en doorverkopen), zou ik hem op de NVHR-dagen voor 25 euro op de tafel zetten en als hij na 2 beurzen niet verkocht is of een liefhebber aan het einde van de dag een bod doet, voor wat minder.

Wil je een kans op maximale verdienste dan kun je er op catawiki of ebay misschien iets meer voor vangen, dan moet je net de juiste koper zien te krijgen.

Hoe dan ook is het vooral iets voor de verzamelaar, niet zo heel veel practisch nut meer, in tegenstelling tot andere meetapparaten uit de jaren 50/60 die soms nog enig nut hebben omdat de electronicahobby vaak overlapt met de verzamelhobby.