Philips 40PFK655012 opstartfout

Ik heb een Philips 40PFK655012 op de bank staan met een aparte fout.
Wanneer het toestel van de netspanning is af geweest en vervolgens wordt ingeschakeld staat de rode powerled plus - minus 1 tot 1.5 minuut te knipperen, stopt vervolgens met knipperen en brand dan constant.

Vervolgens kan je nu met de AB of op de achterzijde met het joystickje het apparaat inschakelen en werkt dan ook verder prima naar behoren.
Wanneer het apparaat nu met de AB wordt uitgeschakeld of op het toestel blijft deze ook verder keurig direct werken na opnieuw inschakelen.

Haal je het toestel vervolgens een paar minuten van de netspanning, herhaald bovenstaand verhaal zich opnieuw.

Heel soms werkt het wel direct en zie je het Android logo verschijnen waarna het toestel normaal doorstart.

Op Euras kom ik weinig info tegen over deze fout. Apparaat is reeds voorzien van de laatste firmware en is reeds terug gezet naar fabrieksinstellingen, echter het foutbeeld blijft.

Iemand deze fout wel eens vaker gehad.

Tijdens het knipperen start het toestel op de achtergrond zonder beeld dus wel op, want daarna gewoon inschakelbaar en speelt dan ook probleemloos.

Ik ben benieuwd of jullie een idee hebben. Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet Patrick

Het 1,5 minuut knipperen is vrij normaal, daardoor Android opstart in een soort van Pre standby mode,dit kost tijd en met name TPV is erg sloom..Zie er geen probleem verder in

Ik zie ook geen probleem want als de netspanning er af is geweest start de tv opnieuw op en dat kan even duren zeker bij tv's die geen netschakelaar hebben. Als de tv van een klant is en elke avond de stekker er uit trekt om elektriciteit te besparen of een standby killer gebruikt zou ik adviseren die niet meer te gebruiken.

Goedemorgen heren,
dank voor de informatie. Echter wel vreemd dat het toestel hier eerder geen last van had wanneer de netspanning er af geweest was.

Maar inderdaad, op de Philips site lees ik:

• Wacht 2 minuten zodat de TV helemaal kan opstarten. Als er geen beeld zichtbaar wordt, druk op de ´Standby´ knop op de afstandsbediening.

• Haal alle stekkers, kabels en accessoires (inclusief CI+ modules) uit de TV
• Wacht tenminste 1 minuut nadat de LED lamp is uitgegaan
• Schakel de televisie in terwijl er geen apparaten zijn aangesloten. Het scherm blijft zwart, maar het LED lampje pulseert. Wanneer de LED lamp aan blijft en de TV niet automatisch aangaat, schakel de TV aan met de ´Standby´ knop op de afstandsbediening.

Blijft bijzonder hahaha.

In het menu easylink uitschakelen want dan worden externe apparaten niet meer herkend.