samenstellen PC

Dit topic is gesloten

Heeft er iemand ervaring met het zelf samenstellen van een PC? Ik heb dit in het verleden nog gedaan maar het zit allemaal wat ver. Ik zou graag een pc samenstellen met onderstaande onderdelen. Nu had ik graag geweten of alles met elkaar compatibel is.

Is er iemand die weet of je online een soort virtuele test kan doen van de onderdelen die je zelf samenzet.

Indien niet, is er iemand die weet of onderstaande stukken samengaan?

CPU : Intel Core i7-10700F (2,9GHz) 16MB - 8C 16T - 1200 (No Graphics)
cooler CPU : Cooler Master MasterAir MA410M TUF Edition
RAM : G.SKILL 32GB (2x16GB) 3200MHz Ripjaws V Black
MOBO : ASRock B460M Pro4 (s1200-B460-DDR4-µATX)
Videokaart : KFA2 GeForce RTX 2060 SUPER 1-Click OC 8GB GDDR6
Case : Aerocool Menace Saturn FRGB Black
Case Fan : be quiet! Shadow Wings 2 - 140mm - White
voeding : be quiet! Straight Power 11 - 1200W Platinum

Alvast bedankt.

pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Voeding kan de helft, verder zie ik niks aparts

Verder pcpartpicker is een website die redelijk aangeeft of je configuratie werkt, alleen fysieke afmeting tussen 2 componenten is even controleren, vooral in hele kleine kasten

Arco

Special Member

Motherboards lopen meestal sneller met 4x8 MB i.p.v. 2x 16MB. (beide banken bezet)
Veel mensen hebben ook last van de bijgeluiden die de SilentWings maken. (hebben rifle bearings, die schijnen een lichte lage bromtoon te produceren...)
Als je wilt overclocken (neem ik aan vanwege de extra grafische kaart), is een motherboard met een Z490 chipset beter geschikt.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Sine

Moderator

Dit is inderdaad echt een vraag voor tweaker, daar is een topic waar je je samengestelde systeem kunt laten beoordelen.

Dit topic is gesloten