Idd, das veruit het makkelijkste...
VeGe werkte met 2 gevers...
Dat was echter alleen voor opbrengst en werking testen.
Als ik zoiets moest maken zou ik een kleine microcontroller nemen en dan de hoek van de krukas, of beter de nokkenas meten. Dan weet je altijd waar je bent op de nokkenas en kun je ook iets anders dan voluit...
Weet niet waar je woont. Wellicht anders een keer ideeën uitwisselen..
Er zit NL ook nog iets in: als je ventiel dicht zet, begint de voor inspuiting...
Je moet afsluiting dus vast zetten en opening verder naar voren of achteren. Naar voren is meer, naar achteren is minder. Tot sluiting dus..
Als je te ver naar voren gaat... Tja dan kom je bij het moment dat je nog aan het inspuiten bent..
Er zijn dus 2 momenten cruciaal: begin inspuiting en einde inspuiting.
Voor begin inspuiting MOET je ventiel dicht. Anders pers je de hoge druk zo richting de aanvoer..
Na de volledige inspuiting mag Ventiel pas weer open.
Bij eerder pers je de lage druk direct in de cilinder... Vernevelt niet, verbrand niet en met beetje pech krijg je diesel slag.. hooguit gaat het zo de uitlaat uit wat ik verwacht...
Hoe later je het ventiel open zet, hoe minder toeren. Bij zo laat tot je pas open gaat als hij weer dicht zou moeten..
Geen brandstof is geen lopende motor.
Manieren om op te voeren:
Let op.. brandstof druk verhogen doet hier weinig..
Je spuit meer in met de voor injectie, maar juist minder met de hoofd injectie. Verlagen zou juist zelfs beter kunnen werken.
De nokkenas scherper maken helpt wel, maar vreet waarsch wel pompverstuivers. Het afgaande profiel scherper maken levert wel op dat je sneller in kunt spuiten.. weet niet hoe lang je erover doet om de verstuiver kamer te vullen.. dus of dit winst oplevert weet ik niet.
Hogere nokken zou ik niet aan beginnen...
Mag aannemen dat VW die hoogte aangepast heeft aan de maximale slag van de verstuiver.. verhogen zou lijden in direct kapotte verstuivers.
Wat je echt wil zijn grotere kamers in je verstuivers!!
Daar zit echt winst in!!!
Dus past wellicht van een 1.9 of 2.5 TDI erin en zijn die groter??