Probleem bij aansturen magneten en omdraaien polariteit

Ik zal dat koper eens bestellen en kijken hoe dat werkt. Bedankt! Ik laat het wel weten als ik dat binnen heb.

Lambiek

Special Member

Nogmaals, probeer het nu eerst met een stukje koper en een koolborstel voor je iets besteld. Dan weet je of het zin heeft of niet, anders is het zonde van je geld.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Ondertussen heb ik wat verbeteringen door kunnen voeren. Het geheel loopt nu redelijk soepel en de schuifcontacten lijken nu ook goed te werken, ook met de metalen assen. Ik weet niet of de assen goed blijven geleiden of dat ze in de loop van tijd gaan oxideren o.i.d. waardoor het minder goed werkt. Als dat zo is dan ga ik alsnog naar koperen assen kijken. Het blijft een hobby project voor mezelf, dus het is ook niet erg als ik daar later nog een aanpassing op moet doen.
Bedank voor jullie hulp in elk geval!
Hier een filmpje van mn project waarbij hij op volle snelheid 2 schaakstukken verplaatst: https://photos.app.goo.gl/13sYYxHuE9V5ZWTy9

Lambiek

Special Member

Het blijft een leuk project. ;)
Ziet er goed uit.

Met welke spanning werk je nu?

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Toch nog steeds met 48V. Maar ik schakel het nu met mosfets en met behulp van een pwm signaal schakel ik al na 100msec terug naar 50%. Maar dat geeft me in die 100msec nu genoeg kracht voor het oppakken. Dat lijkt nu in elk geval goed te werken!