Hoe kan ik in de schema editor van Eagle een selectie van lijnen, componenten e.d. verschuiven, krijg het wel geselecteerd maar niet verschoven, mijn vragen over dit programma ineens komen overigens omdat ik in mijn nieuwe baan verplicht met Eagle moet werken (hij heeft het gekocht namelijk).
Wie o wie weet dit ?
Mzzl
Hahahaha, ik gebruik het programma zelf vaak.
Je gebruikt eerst "Group" en maakt een groep aan wat je wilt verplaatsen, dit licht dan op.
Dan klik je op "Move", en let op, dan moet je op de rechtermuis toets op het geselecteerde klikken.
De selectie hangt dan aan de muis.
Het zelfde werkt in de Board.
Ik werk niet met Eagle, maar als je werkgever dit heeft aangeschaft is er dan geen handboek?
De meeste goede werkgever (de mijne althans) geeft cursussen als er nieuwe of andere software wordt aangeschaft.
Laatst weer 1.200 man op cursus omdat we van Office97 naar Office2000 overgingen.
Op ma 05-08-2002 20:07:01 schreef Hugo Welther:
Ik werk niet met Eagle, maar als je werkgever dit heeft aangeschaft is er dan geen handboek?De meeste goede werkgever (de mijne althans) geeft cursussen als er nieuwe of andere software wordt aangeschaft.
Laatst weer 1.200 man op cursus omdat we van Office97 naar Office2000 overgingen.
Hugo,
Ik werk nu nog maar net daar, heb ervaring met tekenprogramma's (heb er al hele schema's in getekend), en gezien ik daar nou net pas ben gekomen, vond ik het niet nodig om voor een vragie een heel boek te kopen, daarom even hier een vraag. Had wel geselecteerd, maareh, ik kreeg het niet voor elkaar met schuiven
, afijn de rechtermuisknop dus...... hoezo onlogisch 
Nee, ik bedoel ook niet dat je een heel boek moet kopen, en is zeker geen opmerking naar jou toe.
Wat ik bedoel is: is dat boek dan niet gewoon standaard op je werkplek aanwezig?
Hoi Antoine
Ik weet niet of je het al weet, maar Cadsoft (de fabrikant van Eagle) heeft een uitstekend Forum voor dit soort vragen.
De ontwikkelaars van Cadsoft bevinden zich ook in dit Forum, dus een vraag waar geen oplossing voor is, is zeldzaam.
Het Forum kun je hier vinden: www.cadsoft.de/forum.htm
Er is 1 ding heel irritant aan Eagle.
Bestanden die gemaakt zijn in bv versie 4.01, zijn zonder problemen te openen in een nieuwere versie.
Alleen deze bestanden zijn dan niet meer te openen in lagere versie's.
Bestanden die gemaakt zijn in hogere versie's, zijn ook niet te openen in lagere versie's.
[Bericht gewijzigd door Diamon op ]
Op do 08-08-2002 19:22:07 schreef Diamon:
Hoi AntoineIk weet niet of je het al weet, maar Cadsoft (de fabrikant van Eagle) heeft een uitstekend Forum voor dit soort vragen.
De ontwikkelaars van Cadsoft bevinden zich ook in dit Forum, dus een vraag waar geen oplossing voor is, is zeldzaam.
Het Forum kun je hier vinden: www.cadsoft.de/forum.htmEr is 1 ding heel irritant aan Eagle.
Bestanden die gemaakt zijn in bv versie 4.01, zijn zonder problemen te openen in een nieuwere versie.
Alleen deze bestanden zijn dan niet meer te openen in lagere versie's.
Bestanden die gemaakt zijn in hogere versie's, zijn ook niet te openen in lagere versie's.
Dat laatste is logisch, want als je een 4.01 bestand in 5.0 opent en opslaat, is het niet meer een 4.01 bestand en zal 4.01 het dus niet meer als dusdanig herkennen.
Dat van die cadsoft is een goed idee, eens kijken. Btw, het programma is maar behoorlijk "buggy" want af en toe klapt het er gewoon in eens uit, vandaag kon ik geen een net meer aansluiten, op nieuw gestart, en hoppa, toen weer wel
wazig....
Dat boek is er nog niet, waarschijnlijk wel een online manual (nog niet gecheckt overigens)...
Mzzl
Euhmmm, tis toch mogelijk om bij het opslaan de versie te kiezen die je wil hebben. Zelfs M$ heeft dat voor elkaar gekregen bij Office 2000 > Office 97.
Dus als ze willen kan het wel, maar de vraag is of ze dat willen.
Welke versie van Eagle gebruik je.
Want ik heb soms dat het programma in eens bevriest.
Dit komt door een geheugen probleem, het geheugen loopt dan vol.
Wat ik ook wel es had, was dat in eens de knoppen enzo pleitte zijn, en als je er over heen gaat, komen ze weer.
Om dit (en andere vage dingen) te voorkomen, moet je in het "Control Panel" > "Options" > "User Interface" > "Misc" > "Always vector font" aanzetten.
Eagle is een fijn programma, en in de Freeware versie heb je ook de mogelijkheid om gebruik te maken van AutoRoute.
Dit gebruik ik soms, want zodra er 2 of meerdere ic-tje in komen begint Eagle te flippen met ROuten.
Onlogische routes enzo, en als je ook maar één onderdeel 1 cm verschuift, bedenkt Eagle in eens een hele andere route.
Ook als dit een draadbrug of iets anders weghaalt.
Op vr 09-08-2002 16:02:30 schreef Diamon:
Euhmmm, tis toch mogelijk om bij het opslaan de versie te kiezen die je wil hebben. Zelfs M$ heeft dat voor elkaar gekregen bij Office 2000 > Office 97.
Dus als ze willen kan het wel, maar de vraag is of ze dat willen.Welke versie van Eagle gebruik je.
Want ik heb soms dat het programma in eens bevriest.
Dit komt door een geheugen probleem, het geheugen loopt dan vol.
Wat ik ook wel es had, was dat in eens de knoppen enzo pleitte zijn, en als je er over heen gaat, komen ze weer.
Om dit (en andere vage dingen) te voorkomen, moet je in het "Control Panel" > "Options" > "User Interface" > "Misc" > "Always vector font" aanzetten.Eagle is een fijn programma, en in de Freeware versie heb je ook de mogelijkheid om gebruik te maken van AutoRoute.
Dit gebruik ik soms, want zodra er 2 of meerdere ic-tje in komen begint Eagle te flippen met ROuten.
Onlogische routes enzo, en als je ook maar één onderdeel 1 cm verschuift, bedenkt Eagle in eens een hele andere route.
Ook als dit een draadbrug of iets anders weghaalt.
Ik heb de laatste versie ik geloof 5.0, idd bij mij bevriest het ook ineens, of de knoppen zijn weg, of het programma kan geen "nets" meer aan elkaar leggen, heel vreemd