Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Ik zou me groen en geel (in dit geval meer paars en blauw...
) ergeren om continu naar al die bleeding te moeten kijken...
(de niet actieve cijfers zijn bijna net zo sterk verlicht als de actieve, met goed geslepen cijfers is dat helemaal niet nodig...)
(Firefox zegt trouwens dat video in bovenstaande link corrupt is en niet af te spelen...)
[Bericht gewijzigd door Arco op (15%)]
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
In ieder geval lichtdichte schotjes tussen de digits. Dat scheelt 'leentjebuur' 
(Firefox zegt trouwens dat video in bovenstaande link corrupt is en niet af te spelen...)
Bij mij doet-ie het gewoon 
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Op 19 februari 2022 14:44:26 schreef Arco:
[...]
Bizar, bij mij speelt ie het wel af....
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Nu doet 'ie het (meestal) wel...
Wel met veel vertraging, veel pauzes erin van 5 tot 20 seconden met ronddraaiend 'wurmpje', waarin Firefox op data staat te wachten...
Turbokeu
Golden Member
Op 19 februari 2022 15:22:32 schreef Arco:
Nu doet 'ie het (meestal) wel...
Wel met veel vertraging, veel pauzes erin van 5 tot 20 seconden met ronddraaiend 'wurmpje', waarin Firefox op data staat te wachten...
Sorry... pas nieuwe smartfoon...
MP4 bestand is 165MB groot, zal wel daaraan liggen en ik weet niet exact hoe hoog de downloadsnelheid is bij mijn provider (one.com in Denemarken).
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Ik dacht, dat zal ik even testen, mijn verbinding is redelijk tof.
Ergens bij die server gaat eea niet lekker: jou server sluit steeds na een klein stukje de verbinding.
2022-02-20 15:59:18 (68.5 KB/s) - Connection closed at byte 24527449. Retrying.
Ik geloof dat ik uiteindelijk overall 13.3Mb/sec heb gehaald, dus 120 mbit of zoiets.
Edit: Met een andere machine downloaden: "69.3MB/s in 2.3s" iets van "gewoon traag", dat is ie echt niet.
Turbokeu
Golden Member
Aaaaaaaargh!!!
Mijn mooie LED-Nixieklok is gevallen...
Deze staat op de vensterbank achter de sofa.
Onze kat was op de vensterbank naast de klok naar buiten aan 't kijken toen ze opeens opgeschrikt werdt (ik weet niet meer waardoor) en ongewild de klok omver duwde.
Deze viel derhalve op de radiator eronder en vervolgens op de vloer.
Resultaat:
Cijfer '0' van het 10-uren digit en cijfer '0' en '1' van het uren-digit afgebroken (3 nokjes onderaan over de LEDs).
Gelukkig kunnen deze plexiglas cijfers apart nabesteld worden (2.00€/stuk) maar spijtig genoeg bedragen de verzendkosten 17.00€ naar België.
Er zit niets anders op...
Ik zoek nu een betere locatie voor de klok (naaste WCD benodigd).
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi Turbokeu,
Het lijkt mij beter dat je voor die kat een andere lokatie zoekt... *grin*
Nu nog even wachten tot hij de vaas uit de Ming Dynastie sloopt. 
Groet,
Bram
Turbokeu
Golden Member
Arco
Special Member
Ik zoek nu een betere locatie voor de klok (naaste WCD benodigd).
Om dat op te lossen heb ik in mijn kasten (waar de snuisterijen staan) destijds 12V DC aansluitingen gemaakt. Draden achter/onder de kast weggewerkt naar een centraal voedingpsunt.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Ik zou dat kunnen laseren maar ik heb geen plexiglas van 2 mm liggen. Ik heb alleen een klein beetje 1,5 mm en een hele hoop 3 en 5 mm.
Als ik het speciaal moet bestellen komen er ook verzendkosten bij...
Tidak Ada
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op 24 oktober 2022 19:46:58 schreef McAwesome:
Ik zou dat kunnen laseren maar ik heb geen plexiglas van 2 mm liggen. Ik heb alleen een klein beetje 1,5 mm en een hele hoop 3 en 5 mm.
Ruilen? Ik kan het 1.5mm spul niet vinden. Een tip over waar je het kan kopen wordt ook gewaardeerd. 
Ik heb een kennis die een lasersnijder heeft en hij vraagt mij om z'n acrylaat te bestellen. De laatste batch was "liefst 1.5mm, maar anders 2mm" en ik heb het 1.5mm spul niet kunnen vinden. Maar hij zal wel een begin gemaakt hebben met z'n project waar ie het voor nodig had, dus hoeveel er nog is weet ik niet. Anyway, vooral als je nog kan vinden waar je dat 1.5mm spul hebt gevonden zou ik het handig vinden als je dat kan doorgeven. 
Tidak Ada
Zie mijn vorige post!!
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (37%)]
Op 25 oktober 2022 12:07:40 schreef rew:
[...]Ruilen? Ik kan het 1.5mm spul niet vinden. Een tip over waar je het kan kopen wordt ook gewaardeerd.
Het stukje wat ik nog heb liggen is 30 x 60 cm. Je kan het hier kopen: https://www.plexiglas-shop.com/be/en-be/products/pl0a000gt.html
Vroeger kocht ik daar al mijn plexi, maar daarna bij een lokale bouwhandel per volledige plaat wat een stuk goedkoper was. Door het tekort aan onderdelen ligt alles hier wat stil nu, daarmee dat ik al lang geen plexiglas meer heb besteld...
@Tidak Je mail is bij de spam terecht gekomen en ik heb hem nu pas gezien. Ik zal even contact opnemen met Turbokeu.
rew
Op 25 oktober 2022 12:45:20 schreef McAwesome:
Je kan het hier kopen: https://www.plexiglas-shop.com/
Thanks. Bruikbaar. 
Op 25 oktober 2022 11:57:03 schreef Tidak Ada:
De plooien zitten in de beschermfolie, niet in het materiaal
Materiaal is 1,85 mm (= 5/64") dik, niet 1,5mm
Helaas is dat wel een beetje een probleem voor het lasersnijden. Ik snij normaal plexi met de beschermfolie erop. Als daar een plooi in zit komen de hete gassen van het snijden tussen de geplooide folie en het plexiglas terecht en krijg je beschadigingen van het plexiglas oppervlak.
Zonder folie snijden kan eventueel ook maar dan heb je mogelijk een waas aan de snijranden wat voor deze toepassing niet goed is.
Ofwel moet er een nieuwe beschermfolie op (wat ik niet heb liggen) ofwel krijg ik maar twee cijfers uit dit materiaal.
Tidak Ada
Aarrgh!!
Ik was in de waan dat het bij Turbo om het Ali-klokje ging, maar het is die dure "Valantijnsklok". Dat verandert de zaak natuurlijk.
Jammer, ik had graag geholpen.
Turbokeu
Golden Member
Oeps...aantal replies gemist...
Too late...de bestelling van de digits is (was) al gebeurd.
In ieder geval bedankt voor de voorstellen!
De ideale plaats zou de schoorsteenmantel (ca. 1.5m hoog) zijn waar nu ook mijn (echte), nog niet aangesloten, Nixieklokken staan ware het niet dat er daar binnen de 2.5-3 meter geen WCD voorhanden is.
Ik zou dan al een (dunne/discrete) 3 meter USB A naar microUSB kabel moeten vinden om de LED-Nixieklok te voeden (voeding is een 5V/1A Samsung smartfoonlader).
Tidak Ada
Turbokeu
Golden Member
Goed idee, wij komen daar toch regelmatig voor hand/badzeep, Dreft, deo's, washandjes, handdoeken, keukengerei e.d..
Het moet geen kwaliteits USB kabel zijn, de stroom is zeer laag (paar 100mA).
Tidak Ada
Wie niet? 
Mijn ervaring met hun kabels is prima. Degelijker dan die van Apple, hoewel minder soepel. Kabel overleeft zelfs mijn eega, ondaks dat hij niet van elastiek is!
Denk ook aan die draadenlijstjes van o.a. Legrand bij de bouwmarkt (Brico), dan kan de kat er niet in gaan hangen 
Ik gebruik sinds kort ook een USB lader van AUKEY. 4 USB-2 poorten en twee USB-3 poorten in een zwart doosje. Was ideaal tijndens de vakantie.
Gekocht bij externebatterij.nl