5-65Mhz en 85-1218Mhz vraagjes

projectje uitbreiding naar dubbel retour in uitgang is nu enkel 5-65Mhz.
85-1218Mhz is nu dubbel en werkt goed.
een aantal onderdelen zijn mij onbekend zie gele cirkel 5x.
ik vermoedt dat het zekeringen zijn gemeten 0.001 ohm geen inductie.
wat is dit en waarom?
ook de driver op de print ben ik niet helemaal zeker, zie print foto.
gain block sot-89 code W6W W49 ik vermoedt de MAAM 011162 TR1000.
stroom spanning 9.6V/100mA in, over r 41ohm 3.41V 83mA, over ic 5.9V.
bij 9v in is de ic waarde 5.5V 78mA. volgens specs. MAAM 5V 110mA?
wie helpt mij hier in.

De blauwe blokjes zijn spoeltjes, de andere componenten zijn condensators in smd 603 behuizing.
Het actieve component in het midden is een MMIC.
Via de twee 820 ohm weerstanden krijgt deze zijn voeding,de doorvoer condensator is voor de dc voeding.
De linkerkant is de ingang met een bepaalde frequentie, de rechterkant is de uitgang.
Er wordt een bepaalde frequentie op het andere signaal gezet als een soort van brug additieve mengtrap met de beide transformators van ferriet.
Het is mij onduidelijk waar dit voor dient.
Kun je dat toelichten waar dit voor dient?

Telefunken Sender Systeme Berlin
Hubie

Special Member

Goede vraag.Wat is het? Upconverter o.i.d.?

Na wat verder zoeken kom ik uit op CATV verdeler/versterker.

In de kopregel erbij vermelden waar het over gaat is hier gebruikelijk. ;-)

[Bericht gewijzigd door Hubie op zondag 31 januari 2021 21:11:37 (10%)

Hi Hubie.
Hirschmann zva128 gekocht als dubbel retour maar is enkel.
het idee is deze zelf dan maar dubbel maken, vanaf de 330nH vervangen met hf auto trafo 1:3/4:-6/4 3/4 spanning deler splitter -3dB. copy filter netwerk 220nH 270nH met c-tjes tot uitgang. zodat deze twee gelijk zijn. onderdeeltjes zijn besteld. Alleen zie ik onderdeeltjes waar ik een ? bij zet. die 6 donkerblauwe smd 2mm x 1.2mm.
de gain block hf/uhf driver is niet stuk wat is het? wel deze trekt in ieder geval minderstroom en heeft iets minder dB's op de uitgang en verbruikt maar 1 watt totaal. jouw voorbeeld is goed maar de retour dB is te veel.
groet Simon77

ha simon77,

Dat is inderdaad een CATV versterker waarvan 1 uitgang retour geschikt is ( staat ook in de documentatie ) dit type wordt al een tijdje niet meer gefabriceerd ;(

Ik zou eerst eens kijken wat de demping van het netwerk is misschien heb je de ruimte om een verdeler in de retour uitgang te hangen daar mee creëer je 1 niet retour en 2 retour geschikte uitgangen.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.