Goedemorgen mannen,
Voor thuis ben ik bezig met het ontwerpen van een automatische voermachine. Het doel is om een systeem te maken dat automatisch kippen voert. De gebruiker kan dan met een web interface communiceren met de voermachine en bepaalde dingen instellen zoals de intervaltijd van zowel het voer als water en kan bepaalde dingen inzien zoals het gewicht van de voerbak en het waterniveau.
Ook wil ik dat de gebruiker het systeem kan regelen met 3 buttons en het display op de voermachine zelf.
Ik heb de volgende In en ouputs:
***sensoren***
waterlevelsensor1 - A0
waterlevelsensor2 - A1
buttonup - A2
buttondown - A3
buttonselect - A5
Weightsensor - D5, D6
***actuatoren***
steppermotor - D1, D2, D3, D4
led lights - D7
Waterpump - D8
Drain valve - D9
Led indicator on - D10
Led indicator error - D11
***i2c display***
VCC
GND
A4
A5
Nu vraag ik me af, wat zou een goede microcontroller zijn om dit te realiseren? Kan dit met een arduino uno? En dan met een ethernetshield en sd card (om de code in op te slaan).
Dit heb ik al eens op school werkend gehad maar toen had ik een smarthphone applicatie in android studio gebouwd en een voermachine werkend op een raspberry pi en python. Dit idee wil ik nu groter uitwerken maar dan dat elke gebruiker de voermachine kan bedienen over het netwerk. Ik snap dat er veel vragen zijn maar ik ben nu aan het kijken voor een goede microcontroller gezien de vele in en outputs en code.
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen en raad hebben.
Groeten,
Sven