pager

ik werk thuis op de boerderij in canada.
ons erf en land strekt ongeveer uit tot een straal van 3km
en we hebben 3 hoge torensilos op ons erf staan, (centraal van de 3 km). en comunicatie is een heel zwak punt bij ons.
GSM's zijn hier heel duur maandelijk's niet te betalen. zeker niet als je weer dat je waarschijnlijk aleen maar met je gezin's leden gaat bellen die ook binnen de 3km staan. is het niet mogelijk om zelf een netwerkje van telefoon's over 3km in mekaar te flansen? ik zat zelf een beetje aan pager's te denken. en dan iets van koppelen aan een irc of IM of zo iets. K'ben niet zo heel bang om een beetje buiten de wet te gaan met radio singalen.
we hebben verder alles al geprobeerd. ook die kleine 2way radio's is niet echt wat.
iemant een idee. torensilo's zijn +/- 60 meter hoog.

ze hebben toch ook walkie talkies? die kunnen tegenwoordig op een gegeven moment ook 3 km of zelfs meer aan.

stefan.

Hugo Welther

Moderator

Wat wij in europa PMR446 noemen, heet in Canada GMRS/FRS.
Dit zijn portofoon voor de 70cm band die zonder licentie/vergunning zijn te gebruiken. In het vrije veld zijn afstanden tot 5km te overbruggen. Overigens kan in Canada het gebruik per provincie/staat verschillen.

Kijks eens bij RadioShack Canada
http://www.radioshack.ca/estore/SearchResults.aspx?language=en-CA&…

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Ik was laatst een keer in Canada :P, en heb daar 2 mooie 'walky talkies' gekocht.. die dingen waar hugo het over had.. die dingen verkopen ze overal wel, en werkten inderdaad tot zo'n 5 kilometer. (kosten: 30 euro)

of bedoel je die dingen met "2way radio's" en heb je dat al geprobeerd?

PaWoN

Hugo Welther

Moderator

Op 7 november 2004 20:30:14 schreef PaWoN:

of bedoel je die dingen met "2way radio's" en heb je dat al geprobeerd?

2-way radio is de CB-band. De Europese 27Mc.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

ja dat heet hier 2way radio's
die zijn wel cool hoor, alleen het dorp hier 3 km verderop heeft ze ok ingebruik ale kanalen worden gebruikt. nou ja is ook wel weer overderven. mijndavder is een beetje doof en beandwoord dus ook trouw alle oproepen, ook die niet voorhem zijn. dan komt hij in paniek bij mij omdat hij dacht dat ik HELP! riep. en die dingen verbruiken nogal wat stroom vergeleken bij pagers.
this voor elke dag he. niet voor zo nu en dan.

dat probleem hadden wij ook geregeld
teveel mensen op de kanalen waardoor de ander niet doorkomt
nu wij hadden ergens een trimmertje tussen gevogeld wwardoor je zgn alfa kanalen kreeg deze zitten tussen de reguliere kanalen en het is daar een stuk rustiger

tevens zou je kunnen probereb om net als bij portoŽs zoŽn activerings signaal te versturen zodat alleen de porto die moet reageren bij jouwn thuis geluid geeft zonder dit signaal doet ie niets
ik weet alleen niet hoe dat heet
of alles digitaal versleutelen

Een schizofreen is nooit alleen!

Ohww .. ik zie ..

Die ik bedoel, die werken in iedergeval tussen de 462 en 467 Mhz..

Ik zat een maand in St. Johns (Newfoundland) en hoorde daar nauwelijks andere mensen (sporadisch).

PaWoN

Misschien de CTCSS-functie gaan gebruiken (sub-audio) dan wordt een selectiesignaal meegegeven, zodat de squelch alleen opent indien de zendende portofoon de juiste sub-audio-toon mee zendt.

(CTCSS = Continuous Tone Call Squelch System)

is er echt niks mogelijk met een pager. lijk me gewwon 10x beter. pager hoef je niet direct te beandwoorden en zo. kun je gewoon in je broekzak stoppen. lijkt me makkelijk gewoon.

Als het dan met alle geweld alleen een pager moet zijn...

Neem je een 446MHz porto. Meeste van die dingen kunnen ook als pager gebruikt worden. :-) En eh... die portofoontje die ik ken, zijn nauwelijks groter dan wat vroeger een semafoon werd genoemd. Passen dus ook in je zak (en vallen er ook zo uit als je aan het werk bent :-( )

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Er zijn pagers te koop die je kan instellen met een 5-tone
(de bekende tone riedel die je hoort bij oa brandweer)
deze kan je vaak instellen dat ze moeten reageeren op 2 5-tone code's 1=algemene oproep 2=specifiek voor die gebruiker.

als je dit zou kunnen vinden dan zou je hier een leuk netwerkje mee kunnen maken.

ik heb geen idee hoe het zit met verguningen daar
maar hier mag je dit niet gebruiken i.c.m. PMR of LPD.

ik denk dat dit je oplossing is
basis setje met 5-tone en dan pagers hierop instellen

Midiologie.nl. Makers van LPTpushbutton. Als je echt van je hobby houd, laat dom commentaar van anderen je koud.