Siemens magnetron stopt na 10 sec

Op 5 juni 2021 18:49:46 schreef smd:
MAGNETRON is een imitatie buis of een goedkope plaatsing geweest.Deze buizen staan bekend om slechter wordende Emissie.. Gok op nieuwe buis.. maar wil best beide voor je testen om uitsluitsel te geven, tenslotte zijn de buizen niet echt goedkoop en zeker weten doen we het niet.. Evt heb ik nog buis voor je.., Sommige mensen zijn zodanig aan rommelen dat het vaak erger word..

Is niet te zien vaak dat de magneten wel of niet intact zijn.. Een haarscheur in magneet vermindert de werking met 60%

Dit is de originele buis die in het apparaat zat. Ik neem aan dat de keukenboer 9 jaar geleden een nieuwe originele Siemens magnetron heeft geplaatst in mn keuken. ;-)

Op 5 juni 2021 21:11:01 schreef Rogier Hendriks:
[...]

Dit is de originele buis die in het apparaat zat.

een Panasonic dus. snap niet goed waarom men hier steeds maar over een buis van het merk Magnetron begint.. de duurdere Siemens ovens worden voor hen gemaakt door Panasonic, en die gaan daar heus geen Chinese kloon van hun eigen product induwen :-)

Op 5 juni 2021 14:47:11 schreef vergeten:
Op deze aansluitingen (geel) meten, moet een heel lage weerstand zijn, zet je meter op het laagste bereik.

Meet dan ook gelijk tussen deze aansluitingen en het metalen huis, (als je dat niet al gedaan hebt) daar moet je een oneindig hoge weerstand meten, je meter op het hoogste bereik.

Deze heb ik inderdaad doorgemeten. Alles lijkt ok. Waar zou ik nu goed aan doen? Gewoon een nieuwe magnetronbuis kopen en hopen dat het toch de buis was?

maartenbakker

Golden Member

Gezien de kosten is dat alsnog wel een gokje. Proberen met een gebruikte buis is de meest economische methode.

Op 4 juni 2021 18:46:36 schreef harry64:
Ik had begrepen dat die paarse kleur een verplichte kleurcodering is die de aanwezigheid van berylium-keramiek aangeeft.

Ga er maar van uit dat ze daar geen gezellig rozepaars kleurtje voor gebruiken, maar gewoon het (verplichte?) waarschuwingslabel ergens op de buis plakken. Het kleurtje komt waarschijnlijk door de toevoeging van chroom, dat het eindresultaat harder maakt. Zie bijvoorbeeld https://alchemymineral.com/pink-aluminum-oxide

Dat harde eindresultaat is opzich al een reden om er niet in te gaan zagen. Aluminium zelf is zacht, maar oxideverbindingen zijn keihard. Dat begint al met gewoon schuurpapier.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
vergeten

Golden Member

Kan ik zo niet zeggen.
Het is of de buis of de inverter of allebei waar wat aan mankeert

Uitsluiten van die dingen is de weg naar de oplossing.

Daar heb je wel een hoogspannings meter voor nodig met probe.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op 6 juni 2021 13:33:15 schreef maartenbakker:
Gezien de kosten is dat alsnog wel een gokje. Proberen met een gebruikte buis is de meest economische methode.

Ok maar hoe kom ik aan dezelfde, gebruikte buis om te testen dan?

MAGNETRON buizen, zijn goedkope , merkloze buizen en IS GEEN PANASONIC!!! Panasonic buizen zijn voorzien van merkplaatje Panasonic. Ik praat geen poep, zit al 30 jaar in het vak... En Yes, in goedkopere lijnen stopt de fabrikant die er in..

Nogmaals kan het spulletje testen voor je, heb hier een werkende testopstelling.. Gebruikte buizen heb ik ook wel.. Bij interesse mail me maar!!

BTW: Deze Originele "siemens" oven is in Licentie geproduceerd voor BSH groep..

Zie hieronder verschil in buizen...

Wonderlijk. De chinezen hebben magnetron juist gespeld. Hahaha. "Panasoanic" zie je ook wel eens.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

"Made in Jepan", misschien toch ook daar een Chinese spelfout?

Fonetisch correct. Zo zie je maar dat China deze gemaakt heeft. Made in Japan. Yeah, right.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 6 juni 2021 18:43:23 schreef smd:

Nogmaals kan het spulletje testen voor je, heb hier een werkende testopstelling.. Gebruikte buizen heb ik ook wel.. Bij interesse mail me maar!!

Zie hieronder verschil in buizen...
[bijlage]

Ik heb je een mail gestuurd! :)

Opgepikt! Ik bedoel IDD te zeggen met de foto's dat er een hoop goedkope Brol is met deze buizen.. En ja, ja gaan niet lang mee!!!

[Bericht gewijzigd door smd op maandag 7 juni 2021 19:00:33 (87%)

Op 7 juni 2021 18:58:57 schreef smd:
Opgepikt! Ik bedoel IDD te zeggen met de foto's dat er een hoop goedkope Brol is met deze buizen.. En ja, ja gaan niet lang mee!!!

Dus beide foto's die je postte zijn bedoeld als voorbeeld van 'slechte buizen', ook de 2de foto?

Op 6 juni 2021 18:43:23 schreef smd:
MAGNETRON buizen, zijn goedkope , merkloze buizen en IS GEEN PANASONIC!!! Panasonic buizen zijn voorzien van merkplaatje Panasonic. Ik praat geen poep, zit al 30 jaar in het vak... En Yes, in goedkopere lijnen stopt de fabrikant die er in..

[bijlage]

TS heeft op geen enkel moment gesproken dat er een buis van het merk Mangetron inzit, vandaar dat ik het niet goed begrijp.

Op 6 juni 2021 18:43:23 schreef smd:

BTW: Deze Originele "siemens" oven is in Licentie geproduceerd voor BSH groep..

[bijlage]

denk niet dat siemens de microgolf oven heeft uitgevonden. geproduceerd in licentie lijkt me dan ook een verkeerde woordkeuze :-)
OEM is meer gebruikelijk.
Denk dat deze oven "made in UK" is. misschien kan de topic starter even naar het label kijken en dat bevestigen.

Als ik me niet vergis zit dit ding met PH2 vijzen in elkaar. Net zoals andere made in Sjina producten . De PZ20 vijzen waren hun ding altijd. De whirlpool micro's met dezelfde PH2 vijzen, waar worden die gemaakt? Bij hen kun je de fabriek afleiden ad hand vh serienummer.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Panasonic heeft series ovens compleet gemaakt voor Siemens... De goedkopere door Midea..

Atag gebruikt Samsung..

[Bericht gewijzigd door smd op dinsdag 8 juni 2021 18:29:34 (13%)

harry64

Golden Member

Op 7 juni 2021 19:34:29 schreef kris van damme:
[...]

TS heeft op geen enkel moment gesproken dat er een buis van het merk Mangetron inzit, vandaar dat ik het niet goed begrijp.

[...]
denk niet dat siemens de microgolf oven heeft uitgevonden. geproduceerd in licentie lijkt me dan ook een verkeerde woordkeuze :-)
OEM is meer gebruikelijk.
Denk dat deze oven "made in UK" is. misschien kan de topic starter even naar het label kijken en dat bevestigen.

In zijn startpost staat een link naar een video waarin hij met de buis rammelt. Daarop is te zien dat er MAGNETRON op de buis staat.

Vandaag nog wat van dat. Zonder dit topic was het me anders eigenlijk niet opgevallen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 7 juni 2021 18:58:57 schreef smd:
Opgepikt! Ik bedoel IDD te zeggen met de foto's dat er een hoop goedkope Brol is met deze buizen.. En ja, ja gaan niet lang mee!!!

Hallo Arjen, zou je misschien op mijn e-mail kunnen reageren? Bedankt! ?

Op 6 juli 2021 22:13:20 schreef smd:
Gedaan!

Top!! Onwijs bedankt Arjen en alle anderen voor het meedenken, testen en de onderdelen!
De magnetron werkt weer naar behoren!!

Blij dat dit soort fora bestaan.

Op 12 augustus 2021 13:32:22 schreef Rogier Hendriks:
[...]
Blij dat dit soort fora bestaan.

Dit soort fora bestaan ook bij de gratie van vertellen wat er nu kapot was! ;-)

Ow ja, dat moet ik melden: In dit geval was de buis aan gruzelementen.. geen emissie..