Hallo iedereen!
Mijn mSiemens magnetron is defect. Hij stopt na 10 seconden op alle wattages behalve 90 watt. Op 90 watt doet de magnetron het gewoon en stopt niet na 10 seconden.
Ik weet dat dit topic al vaker aangemaakt is en dat het probleem niet heel "ongewoon" is.
Ik ben als het op deze techniek aankomt niet heel erg onderlegd, maar youtube en fora als deze brengt me een heel eind.
Toch is het me niet gelukt het euvel te vinden. Ik heb eerst alle schakelaars van de deur doorgemeten. Geen probleem gevonden.
Daarna thermische beveiliging getest, deze is nog intact. ook de zekering is niets mis mee.
Mijn vermoeden was dat de magnetronbuis stuk was. Ik hoopte dus op een foute metingen, maar helaas. Geen foute metingen. Ook zie ik nergens brandplekken of sterke verkleuring op de buis. (zie bijgevoegde foto's)
Kan het misschien ook de condensator zijn? (deze heb ik overigens niet kunnen vinden in mijn magnetron... of althans, ik weet niet waar deze zit. Ook de diode niet. maar als deze defect zijn, dan werkt de hele magnetron niet toch?)
Wat zou het nog meer kunnen zijn?
De magnetronbuis rammelt wel iets als ik er mee schud... geen idee of dit normaal is.
Kijk de video: https://www.dropbox.com/s/db1sq7468r5gpen/IMG_3011.MOV?dl=0
Ik moet en zal het euvel vinden!
Bijvoorbaat dank!!