Heeft er iemand toevallig ervaring met de Delta SM 7020-D. Ik heb een voeding uit een oude Philips installatie (demagnetisatie met een grote Helmhotzspoel van 1,5 meter voor demagnetiseren van metalen achterzijdes in TV's), al jaren niet gebruikt. Hij gaf geen uitgangsspanning en de OVP LED was aan. Ik had de OVP spanning al goed omhoog gedraaid, daar lag het niet aan.

Maar nu: ik open hem, wiebel hier en daar een beetje mee en zet hem aan om te gaan meten.

Echter tot mijn verrassing doet hij het! Dan valt er ook niet veel te repareren.

Mijn vraag:

Iemand hier ervaring mee? Contacten? Elco die zich hersteld heeft? Wie heeft dit al eens meegemaakt. En vooral: wat is de kans dat het weer fout gaat?

Hi Hoeben,

Heb je gekeken hoe het zit met de sense draden achter op de voeding?

En of een storing nog een keer terug komt, tja dat weet alleen onze lieve Heer. :+

Kijk ook of de sense draden goed vast zitten aan de klemmen aan de voorzijde, zitten de moeren van de aansluitklemmen goed vast?

Succes,
Bram

In een (donker)grijs verleden heb ik dat ook eens meegemaakt, maar dan met een transistor radiootje: mijn eerste 'reparatie'. :7

'Deed het niet', maar na wat gefriemel wel. Bleek een elko te zijn: slechte soldering (of intern mankement aan de elko, wie zal het zeggen). Probleem kon in elk geval terug geroepen worden met nieuw gefriemel...
Maar: elko hergesoldeerd, probleem weg.
En blééf weg: nog járen plezier van gehad...

De moraal: grotere (en zwaardere) componenten kunnen na verloop van tijd haarscheurtjes in de solderingen krijgen, met wisselende gevolgen. Een hete soldeerbout (en wat flux) lost dat op.

@blackdog heeft ook een goede suggestie, waarschijnlijk omdat hij ervaring heeft met die voeding...

Ik heb aardig wat lang-slapers gerepareerd. Vaak werkend weg gezet. Fouten varieerde van kapotte torren (germanium) tot rotte verbindingen, geoxideerde schakelaars en connectors, geoxideerde draden, vuile potmeters, natuurlijk elco's maar als die spontaan genazen was het meestal van korte duur (paar weken tot maanden). Terwijl degene die ik geformeerd heb het nu nog steeds goed doen.

Mijn eerste was de kapotte Z/W buizen TV, de zekering sprong steeds, boutje erin, kussens er op en voor. Stekker met een geïsoleerde tang er in geduwd. Resultaat: bang zei een condensator, met de restanten naar de winkel, nieuwe erin en hij heeft nog jaren gewerkt. Was eind jaren 70

De sensedraden had ik ook al vervangen.

Wel vreemd, auto-repair.

bij exact dit type heb ik gehad dat 1x irfiz44 1 pootje los in de soldeer had zitten en er uit klapte na een duurtest. kan dus ook zoiets zijn. pootje zat los in het gat, maakte dus maar net contact voor vele jaren..

Bij een Philips voeding was 1 poot van een sot23 tor nooit gesoldeerd.

Het kan ook vuil zijn. Heb me te pletter gezocht naar een opamp die vast liep tegen zijn rail. De oorzaak bleek de conformal coating te zijn. Die was gaan geleiden. En soms werkte het ineens wel.