Hallo,

Ik heb een Sparta Pharos op de kop getikt met een waardeloze accu, nu heb ik een Lithium Ion pack liggen, die heb ik er in gedaan en aangesloten, zonder de temperatuursensor die origineel in de accu zit, maar nu wil de accu niet opladen met de Lithium Ion lader. Heeft iemand enig idee wat hier fout kan zijn?

Je hebt de temperatuursensor die origineel in de accu zit niet aangesloten.

Pharos is toch een 24V NiMH accu? Dan moet ik iets duidelijker voor ogen krijgen wat je nu op wat aansluit...

Of zit ik nu types door elkaar te halen?

EDIT: volgens mij hebben we een Pharos en ik heb me vergist: dat was zelfs een NiCd accu... Bijbehorende NiCd lader gebruik ik wel op de NiMH omgebouwde accu maar da's een gok die ik nog wel aandurf omdat NiMH's vrij vergevingsgezind zijn vergeleken met LiIons.

[Bericht gewijzigd door r-p op (47%)]

de pharos is er in 24V en 36V nimh accu.

Riload; Je zal toch iets duidelijker moeten zijn met wat foto en meer commentaar. Momenteel moet iedereen nu zijn glazen bol gebruiken met de weinige info die je geeft.

Je gebruikt lithium op een fiets voor een NiMH accu die daar dus niet voor voorzien is, en dan ook nog een lithium accu waar er blijkbaar ook al aan geprutst is, zonder sensor...
De meeste accupacks gaan in protectie zonder temp sensor.

Niet zo vreemd dus dat een en ander niet werkt, wie veel sprokkelt krijgt Brandhout!