Voor het pre-compliance meten van conducted emissies heb ik een LISN gebouwd, gebaseerd op een Schwarzbeck NSLK 8127 en het voorbeeld uit de ISO-standaard.

Tijdens de bouw is de frequentie-response gecontroleerd bij TNO met behulp van een plug-in kamgenerator (zat in een plug behuizing zoals deze); dat lijkt me een handig ding om te hebben voor een periodieke controle. Geenidee welk fabrikaat het was, kan ook zelfbouw zijn geweest.

Nu is een kamgenerator niet bijzonder moeilijk te maken, maar weet iemand hoe dat gekoppeld moet worden zodat ik niet de ingangsmixer van mijn SA opblaas, of in het donker kom te zitten als iemand het ding 'abusievelijk' in een wandcontactdoos steekt?

Voor alle duidelijkheid: het gaat dus niet gebruikt worden om te calibreren, alleen om te controleren of er niet iets vreselijk is 'weggelopen' in de LISN.

Je kunt de frequentie respons van je LISN ook met een VNA of SA met TG doormeten. En anders met een toonfiets ?

Deze gast heeft diverse videos over het bouwen van een LISN en als ik het5 goed onthouden heb meet hij hem door met een tracking generator

Edit: deze dus

Vroeger was er zoiets op de markt van Comtest geloof ik.
We hebben een collectieve kam generator (Schwarzbeck Iguf uit mijn hoofd), maar dat moet weer toegestuurd worden en kost veel tijd.

Nu gebruiken wij een "Ruisgenerator" die een Collega heeft gebouwd.
Zoals je zegt, het gaat niet om de calibratie maar om periodiek de setup te kontroleren en on in geval van twijfel even snel te kunnen checken of alles goed is.