Intercom Golmar T510 met app bedienen.

Dag ik wil graag mijn intercom Golmar T510 met een app bedienen. Het gaat alleen om de functie om de deur open te doen.

Ik heb NUKI geprobeerd maar dat werkte niet voor mij en is heel erg dure oplossing. Switchbot lijkt een oplossing, maar zon apparaat op de intercom staat niet erg mooi.

Nou denk ik dat er vast wel een slimmerik hier die zoiets al gemaakt heeft.
Wat er beter uit ziet.

Helaas kon ik via google niks vinden, dus vandaar hier de vraag.

[Bericht gewijzigd door uutgrunn op 16 augustus 2021 11:12:49 (13%)]

Lijkt me gewoon een analoge intercompost. Daar valt niks aan te 'appen'...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Er is vast een manier om de deuroper knop te laten schakelen via iets dat te bedienen is via een app

Het kan uiteraard altijd wel, maar dan heb je wel extra hardware nodig voor de netwerk interface...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Prima, wie heeft zelf al zoiets gemaakt en kan dat delen?

Als ik goed begrijp opent de intercom het slot door contact te maken voor paar seconden.
Ik begreep dat dit waarschijnlijk 12v zou zijn. Maar goed gaan we nameten natuurlijk.

Maar ik heb dus een relais nodig die kan schakelen voor een paar seconden.
Te kort schakelen dan gaat de deur waarschijnlijk niet open. En te lang kan ik misschien deuropener door laten branden?

Kortom wat Ik denk dat ik nodig heb is een relais dat ik kan instellen voor x seconden. En met WiFi te bedienen is en dus 12v gelijkstroom kan schakelen.

Is er zoiets ook al op de markt? Ik zag garage openers? Iemand ervaring of ideeën?

Mijn link is voor 5v, maar met wat zoeken zullen er ook wel 12v versies zijn...

Op 19 augustus 2021 17:52:40 schreef uutgrunn:
Als ik goed begrijp opent de intercom het slot door contact te maken voor paar seconden.
Ik begreep dat dit waarschijnlijk 12v zou zijn. Maar goed gaan we nameten natuurlijk.

Maar ik heb dus een relais nodig die kan schakelen voor een paar seconden.
Te kort schakelen dan gaat de deur waarschijnlijk niet open. En te lang kan ik misschien deuropener door laten branden?

Kortom wat Ik denk dat ik nodig heb is een relais dat ik kan instellen voor x seconden. En met WiFi te bedienen is en dus 12v gelijkstroom kan schakelen.

Is er zoiets ook al op de markt? Ik zag garage openers? Iemand ervaring of ideeën?

Je hebt geen aparte 12V of 5V nodig, in de intercomtelefoon moet je de twee contacten van de [open] schakelaar oppakken en met twee draden naar het maakcontact van een relais brengen.
Dit relais moet kort bekrachtigen, meestal 4-8 seconden bij handmatig openen, of kort ca. 0,5sec bij geautomatiseerd openen.
Hier kom je achter door het deurcontact met normaal gebruik uit te proberen: wordt het deurslot automatisch x-seconden bekrachtigd na eenmaal kort op de [open] knop drukken, ofwel een geautomatiseerde deur-open sturing, of moet je de [open] knop handmatig ingedrukt houden, zolang als nodig is om iemand binnen te laten. In het laatste geval laat je het relais 4-8 seconden bekrachtigen. De spoel van de elektrische sluitplaat in de entreedeur kan dit prima hebben.

Ik heb een relais gekocht dat kan inching aan kan.
Nu weet ik dat p1 voor de deur opener is. Maar ik snap nog niet hoe het werkt met het slot.
Proberen p1 proberen te meten met multi meter maar komt geen spanning op.

Op relais heb ik NO COM NC

Kan iemand uitleggen hoe zo’n deur opener werkt?

mel

Golden Member

Een deuropener werkt op WISSELspanning. Heb je de stand van de meter goed staan?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Gelukt! Het WiFi relais printje past gewoon in de behuizing van de intercom.
Ik kan nu via de app (Tuya) mbv inching 2 seconden aan/uit de voordeur openen.
Ik kan ook nog steeds via de intercom dit doen.

Was ff uitzoek werk, maar dochter en vrouw helemaal blij.
Echt super makkelijk!