henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Ik ben op zoek naar een paneelmeter van 60A (max 120A), met een DIRECTE aansluiting dus.
Het is zo'n "standaard" vierkante meter met een inbouw gatmaat van 68x68 mm. (DIN 72 mm)
Het glas was gebroken en het binnenwerk helemaal rot.
Zit in een acculader. Het probleem is de vrij forse stroom die er direct doorheen moet. Ik heb nog nergens iets kunnen vinden. Crompton schijnt nu TE geworden te zijn. Helaas kan ik het complete typenummer niet meer ontcijferen.
1-ste regel begint met: 274
2-de regel: E24?-023?-G-NW-NW-C7 (waarbij het 2-de nummer 4 of A is)
Andere opdruk RANGE 0/60/120 AMPS AC
Het rare is dat ik nog wel kan ontwarren dat er AC op staat maar de meter zit in de afgaande DC lijn? Dat is wel raar.
Als iemand weet waar ik iets soortgelijks kan kopen of een alternatief?
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Worden nog steeds gemaakt: https://www.tme.eu/en/details/e243-022-g-25/ammeters/crompton-te-conne…
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Dat dacht ik eerst ook, dat cijfertje is eigenlijk ook niet bijzonder goed te lezen maar het leek meer op een 3 dan een 2.
De codering NW-NW is de schaal aanduiding / werkelijke rating (Hier dus 1:1). Ik kan nergens vinden bij Crompton etc wat die code precies betekent.
Dit nummer is inderdaad wel te vinden "E243-022A-G-NW-NW-C7" bij Radwel in de UK. Eens verder zoeken.
@bprosman: Lijkt op de spox serie, we hebben die in het verleden ook gebruikt. Zit een rond locking randje aan.
Hierzo: https://www.molex.com/molex/products/family/spox
-edit-
Ik kan ook de E243-022-G-07 (=30/60A) bij TME bestellen. Er een shunt parallel aan zetten met exact dezelfde weerstand (4-punt meting doen) en de schaalverdeling wisselen met het origineel.
[Bericht gewijzigd door henri62 op (16%)]