Diode w2 2c 39 r6 ms

Iemand een idee wat deze diode kan zijn?

Er staat op:
W2 2C 39 R6 MS

Hij meet 100ohm en 0,074v en is waarschijnlijk kapoetskie

Doormeten in de diodestand van de universeel meter kan uitstelsel geven of de diode ook spert.

Telefunken Sender Systeme Berlin
Arco

Special Member

Tekst is op foto helaas onleesbaar. (plaatsing en type tekst geeft nog wel eens aanwijzingen)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Het gaat eigenlijk over een danfoss brander module

Type. BHO12.1
NR. 057H2012

BHO 11-12

maartenbakker

Golden Member

BZW22C39 is een 39V 1,3W zener. Als dat klopt met de afmetingen dan hebben we beet.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 11 januari 2022 19:57:39 (82%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
flash2b

Golden Member

Naar de foto kijkende zal dit wel kloppen.....

Dat is raar, ik zou toch zweren dat ik gisteren op deze post gereageerd heb. Met de opmerking dat het een zener is omdat die sluiting maakt (en dat gebeurd meestal bij defecte zeners).
Dus waar is mijn post gebleven?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Arco

Special Member

Dat komt doordat TS in twee verschillende topic heeft gepost, nogal verwarrend... ;)
https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/2322541#2322541

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

En ik denk ook dat het niet zoveel zegt, want gewone diodes gaan meestal ook in sluiting bij defect. Misschien net iets minder vaak dan zeners, maar vaak genoeg dat je het er niet aan kunt zien wat voor diode het is.

Overigens blijkt in dat andere topic dat het een BZW22C39 is, dus inderdaad een zener.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 13 januari 2022 01:23:44 (17%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Bedankt iedereen!

Het was dus inderdaad een 39v 1,3w zenerdiode

Dus wat heb ik vervangen:
275v 0.47uf x2 condensator (oude was ontploftskie)
39v 1,3w zenerdiode

Er is nog 1 nogal dondergekleurde weerstand tussen de 2 relais die waarschijnlijk al heel zijn leven goed warm heeft gehad waar ik de waarde niet van kan achterhalen maar hij meet 27ohm in circuit mocht iemand die waarde ooit nodig hebben...

Hier nog enkele sfeerbeelden van de brander in werking :)