Het ligt er maar aan wat men eigenlijk wil.
Simpel -> magnetisch relais
Origineel, min of meer -> magnetisch relais
Gesofisticeerd, min of meer: 555 + mosfet
Gesofisticeerd, middelmatig|: arduino + mosfet, met optioneel obd2-koppeling
Gesofisticeerd, heel erg: rpi + mosfet, met achterliggende www interface, obd2-koppeling, toeters, bellen, en wat nog al niet

Het ligt er maar aan wat men eigenlijk wil.
Simpel -> magnetisch relais

Werkt altijd. Ook over vijftig jaar nog. Bij mijn wagens in elk geval wel.

Origineel, min of meer -> magnetisch relais

Gesofisticeerd, min of meer: 555 + mosfet

Kan een tijdje goed werken. Maar geen vijftig jaar.

Gesofisticeerd, middelmatig|: arduino + mosfet, met optioneel obd2-koppeling

Gaat waarschijnlijk veel problemen geven. En wordt ook niet heel oud.

Gesofisticeerd, heel erg: rpi + mosfet, met achterliggende www interface, obd2-koppeling, toeters, bellen, en wat nog al niet

Dit is waarschijnlijk een bak ellende die alleen functioneerd als pasen pinksteren op één dag valt en andere natuurfenomenen. En na elke software update zal het eerst gewoon niet werken.

Ik heb een auto die ik wil voorzien van een compleet nieuwe elektrische installatie, dan heb ik het over de bedrading, zekeringen en relais.

Waarom? Is de bedrading zo slecht? Er uit gefikt misschien? Alleen dan heb je een reden om het te vervangen. 1992 is nog geen oude auto, waarschijnlijk voorzien van electrische gadgets. Electrisch bediende ramen spiegels stoelen enz. Als die opties niet in de wagen zitten zijn ze waarschijnlijk wel als optie beschikbaar geweest en zitten deze opties waarschijnlijk al wel in de kabelboom. Gevolg is een complexe kabelboom. Waarschijnklijk een heidense klus om te vervangen. Je gaat je echt vergissen in de hoeveelheid werk die hierin schuilt. En de grote kans op fouten die je gaat maken. En als je uiteindelijk een kabelboom klaar hebt is het in de auto frotten van de nieuwe boom ook nog even een dingetje.

Verder is het vervangen van de relais door mosfets dwaas. Met alleen een mosfet ben je er namelijk niet. Daar moet nl ook nog een stukje meer electronica bij. Je bent dan zelf een solid state vervanger van een relais aan het maken.

Je kunt wel alle mogelijke solidstate relais kopen. Ik heb ze echter nog niet echt gezien (maar dat kan aan mij liggen) voor automotive. Waarschijnlijk is daar een reden voor. En die reden zal deels kosten technisch zijn maar deels ook technisch. De automotive omgeving is zo vijandig dat electronica echt heel stevig moet zijn om lange tijd te overleven. En een gewone magneetschakelaar is zo lomp en stevig dat dat wel blijft leven.