hallo, ik heb hier op mijn bureau van links naar rechts dit staan, met ong 10 cm tussen de dingen.
pc, monitor, tv, xbox

als ik mijn tv meer dan een uur niet heb gebruikt, en dan aanzet, dan gaat mijn hele beeld op de monitor op en neer voor een seconde, en daarna trilt hij continue, en alsk de TV aanzet hoor ik ook een soort geluid alsof er vonken overspringen, in de tv een beetje en in de monitor erger (dat geluid)

wat is dit?
gaat mijn tv/monitor kapot ofzo..

en soms, als ik gewoon zit te computeren, op CO, of msn, dan ineens gaat het beeld heen en weer schudden, en word hij 2x de grote van het scherm, dus de randen vallen er ff af, en komt daarna in 5 sec ong trug, en vlak voordat dat gebeurt hoor je een soort geluidje alsof er een vonkje overspringt, heel zacht hoog geluidje

dat je monitor blijft trillen is niet zo gek, al die velden die uit je tv komen beinvloeden je monitor, het is een beetje als een werkende transformator bij je scherm houden, het effect is bij jou waarschijnlijk ook wel bekend.

en dat geluid klinkt zeker een beetje als een hol tikje of niet?

Is vaak een teken dat er ergens (helaas weet ik niet precies waar, zullen de tv reparateurs hier wel weten) iets mis zit met de hoogspanning.

welke velden komen er dan uit mijn tv, weardguy? gravitatievelden? elektrische? magnetische? en vanwaar komen die dan.

Ik zie het verband tv <=> transformator niet, 2 compleet verschillende dingen

[Bericht gewijzigd door Evil Aedolon op ]

Elektromagnetische velden lijkt mij, als ik mijn tv dicht bij mijn monitor zet gaat mijn monitor ook raar doen (en dat komt door de elektromagnetische velden uit de tv)

Om het trillen te 'begrijpen' had ik een voorbeeld gegeven van een aangesloten transformator bij de tv of monitor te houden, daarmee probeer ik ongeveer voor te stellen hoe dat 'trillen' van het scherm eruit ziet.

Ik heb niet veel kennis hoor van velden en dergelijke, maar elektromagnetische velden uit een tv lijken mij de meest logische.

zwaartekracht veld wekt hij ook op.

Op 16 november 2004 14:40:53 schreef Sponcebert:
zwaartekracht veld wekt hij ook op.

Als in platland theorie ?

In je tv zitten afbuigspoelen, als deze niet geod afgeschermt zijn, krijg je interferentie met je pc scherm.

En over dat tikken, is het een oude(re) tv ?

jaar of 10 gok ik, het is een Samsung CB-5314XT

Zoals ik het aanhoor zit de storing in het hoogspannings-deel.

Effe losse contacten in de omg lijntrafo checken.
Kan ook zijn dat er een C zich staat op te blazen en/of
los zit in de print. Deze C,s bevinden zich in de omgeving van de trafo en hebben meestal een waarde 5n6 tot 9n1 2KV.

Succes