Hallo,

Ik heb op een koningsdag rommelmarkt een 5344A en 5342A uit de prullenbak gered. Nu weet ik wat een frequency counter is alleen de source synchronizer zegt mijn niet zoveel. Het klinkt in mijn oren als een erg specifiek meet instrument, maar waar het precies voor gebruikt wordt, geen idee. Ook als ik op internet zoek kom in weinig tegen, een manual had ik wel gevonden maar dat is meteen wel heel erg technisch. Wel zie ik dat de counter en synchronizer vaak als paartje worden beschreven.

Weet iemand wat het is en of het nog nuttig kan zijn?

Ha hardbass,

Mooie aanwinst denk ik maar heb je ook de generator erbij ?
De teller is uiteraard alleen te gebruiken, de synchronisatie unit dient om bijvoorbeeld de HP 8350A te synchroniseren !
Het is de bedoeling dat de synchronisatie unit door de sweep ( zaagtand ) gestuurd wordt en de sweeper F.M. moduleert.
Op deze wijze kan een standaard sweeper die altijd ( toen der tijd ) instabiel is aan de tijdbasis van de counter,
gekoppeld ( gelockt ) worden !
Dit geeft een enorme winst in ( smalband ) resolutie i.p.v. punt voor punt meten maar het is voorzichtig zijn i.v.m. spiegels enz......

Groet,
Henk.

Aha er mist nog een deel dus. Die heb ik helaas niet zien liggen, ik denk niet dat die er tussen lag. Dit was een rommelmarkt waar voornamelijk lampen, blenders en krul tangen lagen dus dit was me direct op gevallen. Jammer want de generator klinkt als iets waar ik het meeste aan zou hebben.

Ik zal er eens een weekendje mee spelen, waarschijnlijk staat hij binnenkort bij de V&A.

Ha hardbass,

Kijk eerst eens of een en ander werkt qua teller, ik zou nog wel een HP sweeper hebben maar de synchronisatie unit begint bij 500 MHz !
Is dit binnen een gebied van jou interesse ?

Groet,
Henk.

Ha, nee dat is voor mij te snel. (En te duur)

Misschien dat ik hem nog eens openschroef om er eens in te neuzen. Ik heb het idee dat hij ram vol zit met allerlei mooie HF printjes. Daarna gaat hij bij vraag en aanbod, mag iemand anders ermee spelen.

Ha Hardbass,

Misschien is het iets voor CO-lid Chris Kino (BE). Die verzamelt HP-spul.

Ik zal na de VRZA-markt, morgen, eens een van de HP Catalogi doorspitten om wat info te vinden voor je.

Gr.,
T.A.

P.S. de bas was wel erg hard in Middelburg, die dag ;)

Ahja, wat extra info is altijd welkom.

Wat betreft mijn Nick, ik heet al heel mijn leven Bas. Toen ik een jaartje of 13 was vond ik hardbass een leuke naam voor online spelletjes. Onwetend dat het ook een muziek festival is. :) Tegenwoordig noemt iedereen mij eigenlijk vanBassum. Ik heb er wel eens aan zitten denken om dit te laten aanpassen door een van van de mods het lief te vragen. Maarja, dat is dat weer zo onhandig omdat mensen me nu herkennen als hardbass.

Ook wel grappig dat mijn callsign nog beschikbaar was. PE2BAS

Ik wilde alleen maar laten blijken dat ik daar was ;)

Heb je die HP's in Middelburg, of in Vlissigen gescord? Ik heb in M'burg maar één tafel gezien met 'uitverkoop'.

Geen van beide, was in Kapelle.

Daar doen we ieder jaar een grote rommelmarkt, die heet Actie Bamboes. Daar doen een aantal jeugdverenigingen aan mee onder andere de scouting waar ik lid van ben. Ik sta daar als vrijwilliger om de spullen te verkopen die we eerder deze maand hebben opgehaald. Mensen zetten hun spullen dan aan de straat en wij halen dat met trekkers op. Het geld dat we daarmee ophalen wordt verdeeld onder deze verenigingen.

Altijd erg gezellig en soms vind je nog eens wat leuks. :)

Foto's van de synchronizer :)