Ik heb een vraag over mijn PM3267 betreft de Delay time.
Wanneer ik deze functie wil gebruiken, verwachtte ik hier eigenlijk een aparte knop voor. Maar zoals het nu lijkt te werken, lijkt de fellere trace zichtbaar te worden wanneer ik aan de Level slope knop draai, rechts langs de Delay time potmeter.
En wanneer ik deze functie niet meer wil gebruiken, draai ik aan deze knop zodat het opgelichte stuk van het signaal weer afzwakt net zoals de rest van de sinus.
Maar is dit echt de werkwijze om deze functie aan te roepen?

Ha Ricotjuh,

Dat is niet helemaal de juiste manier, jij gebruikt nu de trace intensifier !
Dat is de eerste stap maar je wil de tweede tijdbasis gebruiken.....
Probeer de volgende stappen.... 1 kanaal A aan signaal op kanaal A en,
triggeren op kanaal A je plaatje moet stil staan.
Dan kan je de ( ALT TB ) toets gebruiken dit is afwisselend de MTB en de DTB nu zou met de grote knop ( DEL'D TB ) moeten werken met deze kan je,
het geïntensifieerde deel op je plaatje groter maken.
En met de metalen meerslagen draaiknop kan je de positie bepalen.
Als je op een deel zit waar je op wil in zoemen dan druk je op de toets DTB of MTB.....
Ik zal bij een van mijn scopes kijken of de volgorde goed is.
Wordt vervolgt.

Groet,
Henk.

Hieronder een foto zoals ingesteld.
Ik probeer te omschrijven zoals ik het begrijp.
In het 2e deel rechts van het scope beeld zie je het geïntensifieerde deel.
Die heb ik daaronder zichtbaar gemaakt door middel van de ALT TB in te drukken. Wanneer ik MTB indruk zie ik alleen het origineel signaal en het geïntensifieerde stuk. En wanneer je op DTB drukt alleen het geïntensifieerde deel.
De DEL'D TB staat nu op A ingesteld. Wanneer ik nu aan de metalen meerslagen potmeter draai, krijg ik steeds op hetzelfde punt het signaal te zien. Wanneer ik deze op MTB zet, kan ik met de metalen potmeter 'schuiven' over het hele signaal.
Als bovenstaande niet juist is, hoor ik het graag.
Maar dan, wanneer ik de level slope knop van de delay time uitrek, dan licht het geïntensifieerde op vanaf neergaande flank. En ingedrukt bij de opgaande flank. Verder lijkt deze knop me weinig te doen. Alleen wanneer ik deze draai dan valt op den duur het geïntensifieerde signaal weg.
Wat moet deze knop nou doen?
Kan ik het starten van het geïntensifieerde signaal ook wijzigen wanneer deze op A staat ingesteld?
En hoe zet ik op juiste wijze mijn delay time uit?

Ha Ricotjuh,

Dat ziet er goed uit :) ik weet niet of dit al eerder gezien heb .
De rest is er mee oefenen, toch nog even je vraag de scope is door de ontwerpers best wel logies ingedeeld.
Je ziet aan beide zijde een verticale lijn van boven naar beneden, aan de linkerkant de scheiding A en B en aan,
de rechterkant DTB en MTB bedenk dat alles aan een kant betrekking heeft op DTB of MTB !
Aan de MTB kant zie je ook een knopje level slope en + / - deze heeft dezelfde functie als het knopje voor de DTB ;)

Groet,
Henk.

Ja dit had ik inderdaad al gezien.
Maar ik snapte nog steeds niet hoe ik het hele delay time uit kon zetten. Was op zoek naar een knop. Volgens mij heeft de tektronix 465 hier een apart knopje voor, maar ik weet het niet zeker.
Maar ik denk dat ik het gevonden heb.. 8)7
Het time/div schakelaar van de DEL'D TB. Deze kun je helemaal doordraaien. Dan staat hij in de stand off. Zoals ik het begrijp staat dan de delay time functie uit. Correct??

Ha Ricotjuh,

Dat zie je goed ik begrijp nu wat je bedoeld met het helemaal naar een kant draaien om het intense gedeelte niet meer te zien :P

Groet,
Henk.