Ik heb een draadloze hoofdtelefoon JBL BT500, waarvan de rechterzijde af en toe werkt.
ik heb deze uitgemeten en 1 van de 4 aders heeft een breuk, als je beweegt heen en weer dan geeft hij door of niet.
ik wil het 4-aderig kabeltje vervangen tussen de 2 speakers, maar ik vind geen goed alternatief, met een stuk van gewone oortjes, die is dan te dik en past niet in de voorzien plaats en openingen.
Heeft iemand een idee/alternatief of waar ik eventueel een vervanging/origineel kan halen?

alvast bedankt

Ik zou kijken of je een stukje snoer met de zelfde diameter kunt vinden, even het net af struinen zou ik zeggen.

Hele dunne kabel kun je bedrading voor een PU toonarm gebruiken...

Ja heb ik al een tijdje liggen achter zoeken, maar helaas vind ik er geen.
Het is dan ook niet een alledaags diameter..., weet zelfs niet eens de correcte maat, maar zal in de buurt liggen van 4x0,08mm²

Op 29 augustus 2022 17:16:06 schreef Arco:
Hele dunne kabel kun je bedrading voor een PU toonarm gebruiken...

ok wat bedoel je met een PU toonarm?

Op 29 augustus 2022 17:19:43 schreef Marc M:
[...]

ok wat bedoel je met een PU toonarm?

platendraaier arm. maar dat heel fijne draad vind je ook niet overal... (misschien nu opnieuw wel, door de vinyl revival)

Op 29 augustus 2022 17:26:25 schreef Arco:
https://www.jukebox-revival.eu/toonarm-bedrading.html

Helaas is dit ook niet wat ik zoek, hier is enkel 3-draads en ik hab 4-draads nodig.
in bijlage kan je zien waarover het gaat, is rood omcirkelt

Een usb of muis kabeltje opofferen?

Op 29 augustus 2022 17:43:12 schreef OXO:
Een usb of muis kabeltje opofferen?

De buitenmantel is daarvoor te dik, zelfs gewone oortjes met kabel waar de plug aan zit) krijg ik niet door de openingen en draadvoorziening. Wat wel een goede maat is, is dan weer 1 draad naar 1 oortje, maar die heeft maar 2 aders :S
Het ding is dat er aan beide zijden een nauwe doorgang is waar de draad wordt gebogen(als je de hoofdtelefoon inklapt) en daar net is ook de aderbreuk.

kan weg

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (93%)]

Ik zou gewoon zoeken op defecte hoofdtelefoons. Ik verwacht niet dat het zo'n exotische diameter is dat je niets vind (het zou handig zijn als je daarvoor de diameter vermeld) Sennheiser bijvoorbeeld gebruikt in sommige kabels zelfs 9 aders.

Ik hoop wel dat je weet waar je aan begint, want krijg dat kabeltje maar eens door de hoofdband...

Dat bochtje wat er in zit zit er met een reden: trekontlasting.

Moet het per se een kabeltje zijn? Kan het niet met 4 losse aders?
Dan zou je eens kunnen zoeken op decoderdraad. Wordt bij modeltreinen gebruikt op plekken waar voor dikker draad geen ruimte is.

Vaak is het litzedraad met alleen een laklaagje als isolatie. Het is soepel, superdun en ook nog soldeerbaar. Of het per meter te koop is, blijft de vraag.

neem een klosje wikkeldraad, dat is er in verschillende maten.

wat een knoei voorstel Mel. Die wikkeldraad is stijf en bros en breekt gegarandeerd na korte tijd.
Tis niet altijd simpel. We leven in een wegwerpmaatschappij en dingen zijn niet gemaakt om eeuwig te repareren.

Zelf heb ik een Sony zeer goede en lichte hoofdtelefoon met een draadbreuk aan de 3.5mm jack

Probleem1: het tweeling snoer bestaat uit erg soepel siliconedraad.
Dat is bijna niet te ontmantelen, want moeilijk in te snijden en rekt dat het een lieve lust is.
Probleem2: de afgeschermde kabeltje hebben een zeer dunne ader die rijkelijk omwikkeld is metnylon of teflon strengen.
Enorm moeilijk om binnen en buitenader te scheiden als die al niet beschadigd zijn door het ontmantelen.
Probleem3: Het tweelingsnoer is net te dik om in de gangbare 3.5mm vervangingsjacks te passen en kan niet door de kap gebracht worden.

Wel, het ligt langs de kant tot ik een oplossing gevonden heb en ik plug voorlopig een oortelefoonsetje in mn PC wat ook wel aanvaardbaar klinkt.

Gaatjes groter maken en de draad buitenom laten lopen. Ziet er misschien niet zo strak uit maar het breekt dan niet meer op dat schanierpunt. Dat heb ik bij een ander merk koptelefoon gedaan.

platendraaier arm. maar dat heel fijne draad vind je ook niet overal...

Pollin.de verkoopt het per 10m voor Eur. 12 of zo.

Op 30 augustus 2022 11:20:02 schreef Fotohuis:
[...]

Pollin.de verkoopt het per 10m voor Eur. 12 of zo.

ja 10m ga ik niet kopen, ben niet van plan om 30-40 hoofdtelefoons te repareren ;)

Op 30 augustus 2022 16:01:40 schreef Marc M:
[...]

ja 10m ga ik niet kopen, ben niet van plan om 30-40 hoofdtelefoons te repareren ;)

Maak wat reclame in je buurt, herstelling koptelefoon. Ik heb draad... :)

Op 29 augustus 2022 23:02:07 schreef KlaasZ:
Moet het per se een kabeltje zijn? Kan het niet met 4 losse aders?
Dan zou je eens kunnen zoeken op decoderdraad. Wordt bij modeltreinen gebruikt op plekken waar voor dikker draad geen ruimte is.

Dit had ik namelijk ook in gedachte om 4 aders appart te torsen, maar op moment geen geschikte draad gevonden. Ik heb al liggen zoeken in kabelresten van sensorkabels maar hier ook zijn de aders nog te dik(0.25).
Ik ga jouw suggestie een van decoderdraad verder bekijken.

Alvast bedankt voor de tip

Op 30 augustus 2022 16:06:24 schreef CrossFireX:
[...]

Maak wat reclame in je buurt, herstelling koptelefoon. Ik heb draad... :)

KOM DAT ZIEN! KOM DAT ZIEN!... HERSTELDRAAD VOOR koptelefoons
WIE BIED!!!
:P :P :P

eenmaal, andermaal verkocht! Maar alle gekheid op een stokje, het komt vast wel weer goed, tis wat prutswerk.

Op 30 augustus 2022 16:15:37 schreef CrossFireX:
eenmaal, andermaal verkocht! Maar alle gekheid op een stokje, het komt vast wel weer goed, tis wat prutswerk.

Idd het is prutswerk, maar niet onmogelijk als je de tools en materiaal hebt :)
Heb in het verleden ook een flatkabeltje vervangen van het scherm (datgene dat mee met je scherm mee plooit) in een laptop, koste me wel 3uur om alle schroefjes (man hoeveel schroefjes zitten er wel niet in een laptop...) los te maken om uiteindelijk in het schermgedeelte te komen........, nadien alles terug vastschroeven en hopen dat je geen enkele vergeten bent ^^

OEPS nog 4 schroeven over.... :p :o