dwkoster
Danny Koster
Hoi,
Mijn HKTS 11 is overleden. allerlei zaken doorgebrand en je kunt die printplaten niet normaal ergens bestellen. Dus, die is dood.
Echter mijn HKTS7 werkt nog. maar zit in een lelijke grijze kast.
Kan ik de module omzetten?
Qua afmeting kan het. Alleen de HKTS 7 is een 100 watt sub en de HKTS11 is een 200watt sub.
Die honderd wat....gaat dat problemen opleveren?
Want het zijn actieve subs dus ze zijn gemaakt om 100 watt meer te leveren als je het zou gebruiken.
Iemand daar een slimme opmerking over?
Ik wil brand in mijn huis graag voorkomen
EDIT: IK zit eens over mijn vraag na te denken... dit kan korter....
Kun je een HKTS7 van 100 watt vervangen voor een 200 watt sub speaker?
En is er dan Volume winst?
Op 3 september 2022 20:10:03 schreef dwkoster:
Kun je een HKTS7 van 100 watt vervangen voor een 200 watt sub speaker?
Ja.
En is er dan Volume winst?
Nee, 100W blijft 100W al gebruik je een 200W luidspreker.
Misschien is een iets ander rendement, meestal niet hoorbaar.
Op 4 september 2022 15:12:44 schreef Henry S.:
[...]
Ja.
[...]
Nee, 100W blijft 100W al gebruik je een 200W luidspreker.
Misschien is een iets ander rendement, meestal niet hoorbaar.
Er zit mij zelfs iets vaags bij dat de 7 en de 11 dezelfde luidspreker hebben en dat enkel de amp module anders is.
Althans, ik heb destijds zowel een hkts 7 als een 11 met defecte amp module gehad en bij beide een kabel naar buiten gebracht en op een stevige versterker aangesloten. (Dual sub opstelling)
Zegt het genoeg als ik zeg dat de rolluiken aan de gevel klapperden als ik dat open draaide? Jammer van de amp modules wat zo veel problemen hebben want het zijn prachtige subs, zowel in design als prestaties.
De set is toen naar familie gegaan, die kwamen na een feestje klagen dat het gipsplafond op de naden was gaan scheuren 
dwkoster
Danny Koster
Whahaha, Volgens mij gebruiken we subs om muziek en film beleving te verbeteren. Niet voor renovatie doeleinden bij uzelf en de buren. 
Haha, Maar hoe vet is het als je een film voelt i.p.v. alleen hoort en ziet.
De HKTS11, is vet. Maar er zijn er zoveel van gesneuveld door warmteproblemen. het verbaast mij dat onderdelen niet los te koop zijn.
Ik heb de amp overgezet. En idd, geen hoorbaar verschil.
Maar nu zit de HKTS7 in een mooi zwart schijnende behuizing.
Thx all
dwkoster
Danny Koster
Ja, Hij mag van mij wel weg.
Maar ik ben er niet echt super zuinig om gegaan met de modules van de HKTS11 toen ik door had dat het game over was.
Een wit kabeltje losgetrokken omdat ie slecht gesoldeerd was. en ik de 104-DS15000V-E wilde loshalen. Zat nog amper met twee ijzerdraadjes vast...
Ik heb de modules los in zijn houder geschroefd en op de oude grijze kast gemonteerd.
redelijk wat corrosie. Ik zie niets echt gesmolten Maar duidelijk hitteplekken. vooral de 104-DS15000V-E is na mijn indruk gewoon gaar.
Voor de gene die hem wil hebben. Hij is in Groningen op te halen.
Op 4 september 2022 21:13:22 schreef dwkoster:
De HKTS11, is vet. Maar er zijn er zoveel van gesneuveld door warmteproblemen. het verbaast mij dat onderdelen niet los te koop zijn.
Helaas heeft HK ook de nodige problemen met hun AVR versterkers.
De mijne begon destijds nukken te krijgen en toen ik voor een andere aan het kijken was kreeg ik een demo set voor een schandalig lage prijs aangeboden.
- Marantz NR1605 7.1 versterker met HDMI-ARC
- Cambridge Minx min 21 speakers
- Cambridge Minx X300 subwoofer
Dat alles voor €350 met een jaar garantie.
De subwoofer is een kubusje van nog geen 30x30x30cm maar komt qua prestaties heel erg in de buurt van de HKTS11.
Altijd leuk als het bezoek zich achter hun oren krabt als ze erachter komen dat zo'n kleine set een toch wel heel volwassen geluid heeft 
Het maakt ook niet uit of het zacht of hard staat, het klinkt gewoon goed en zuiver.
Op 4 september 2022 21:13:22 schreef dwkoster:
Whahaha, Volgens mij gebruiken we subs om muziek en film beleving te verbeteren. Niet voor renovatie doeleinden bij uzelf en de buren.Haha, Maar hoe vet is het als je een film voelt i.p.v. alleen hoort en ziet.
Ik wil niet zeggen dat ik zo een feestbeest ben maar de buren wel (als in minimaal 1x in de maand zijn de rolluiken uren lang aan het klapperen, als DJ heeft die het nodige staan) en dan neem ik wel eens de gelegenheid om ook wat kabaal te maken