Hallo,

Wie heeft er ook een Siglent SDG2042X of een van de 1000X of 2000X serie.

Ik heb namelijk een redelijk simpel maar vervelend probleem.

Een jaar of 2 terug heb ik de scherm intensiteit verlaagd.
Dit kan door een bepaalde soft key combinatie in te drukken en dan verschijnt er een klein menu in=screen met een instelwaarde.
Met de draaiknop kun je de intensiteit dan instellen in 10 stappen.

Gisteren wilde ik dit terug omhoog instellen gezien mijn ogen s'avonds meer moeite hebben met lezen.

Helaas: ik ben deze key combinatie vergeten en kan het totaal nergens meer terug vinden.

is er iemand die dit weet ?

Groet,
Alex

Op 7 september 2022 20:31:25 schreef xpsion:
Hallo,

Wie heeft er ook een Siglent SDG2042X of een van de 1000X of 2000X serie.

Ik heb namelijk een redelijk simpel maar vervelend probleem.

Een jaar of 2 terug heb ik de scherm intensiteit verlaagd.
Dit kan door een bepaalde soft key combinatie in te drukken en dan verschijnt er een klein menu in=screen met een instelwaarde.
Met de draaiknop kun je de intensiteit dan instellen in 10 stappen.

Gisteren wilde ik dit terug omhoog instellen gezien mijn ogen s'avonds meer moeite hebben met lezen.

Helaas: ik ben deze key combinatie vergeten en kan het totaal nergens meer terug vinden.

is er iemand die dit weet ?

Groet,
Alex

Is terufzetten naar default een oplossing? (Factory reset), zie daarvoor de manual.

Nope, dat heeft geen effect op de helderheid.

Die instellings feature staat niet in manual maar heb ik jaren terug ergen gevonden op i-net.

Ik neem aan dat er ergen eens waarde in EEPROM geheugen opgeslagen wordt die de factory default routine niet mee neemt.

Is om crazy van te worden.

Ik ben 100% zeker dat die functie erin zit maar ze is nergerns gedocumenteerd.

Dit staat in mijn manual, geen idee of dat ook bij jouw apparaat hoort, ik heb geen functiegenerator van siglent maar mogelijk hebben ze de methode soort van consequent gehouden

SIGLENT
To Adjust Grid BrightnessDo the following steps to adjust the grid brightness:
1. Press the Display button on the front panel to enter the DISPLAY function menu.
2. Press the Next Page softkey to go to the second page of the Display function menu.
3. Press the Brightness softkey; and then turn the Universal Knob to select the desiredvalue. The default value is 40%, and the range is from 0% to 100%.

To Adjust TransparenceTransparence can be used to adjust the transparence of the message box of cursor,measure, Pass/Fail and all pop-up menus to an appropriate value to observe the datemore conveniently.Under Cursor or Measure or any other menu operation, if want to change thetransparence of the message box, do the following steps:
1. Press the Display button on the front panel to enter the DISPLAY function menu.
2. Press the Next Page softkey to go to the second page of the Display function menu.
3. Press the Transparence softkey; and then turn the Universal Knob to select thedesired value. The default value is 50%, and the range is from 0% to 100%.

Het ding heeft geen display toets, dus dat wordt lastig...

indeed, wat is mij nog herinner is een combinatie met de 2 pijltjes toetsen

maar in welk menu en met welke andere toets......

Hi xpsion, :-)

Stel je vraag op het EEV Blog!

Dit is de pagina voor de Siglent genratoren:
https://www.eevblog.com/forum/testgear/siglent-sdg1000x-waveform-gener…

Suces,
Bram

Op 7 september 2022 22:26:45 schreef xpsion:
indeed, wat is mij nog herinner is een combinatie met de 2 pijltjes toetsen

maar in welk menu en met welke andere toets......

Beide pijltjes ingedrukt houden terwijl het ding uit staat, ingedrukt blijven houden terwijl je ‘m aan zet, en dan nog een paar seconden langer?

(Ik kan het apparaat niet, dus dit is een wilde gok. Ik hoop niet dat ‘ie een ‘self destruct’ heeft. Maar ‘lang indrukken’ en ‘indrukken tijdens aanzetten’ is wat ik zou proberen)

siglent gebruikt "display Luminance" als kreet lijkt het