Deze analoge meter doet raar. Alle bereiken werken, maar de doorpiepfunctie en de weerstandsmeting niet. die gaat pas na een halve minuut de goede waarde aanwijzen. Er zitten 2 9 volt batterijtjes in, en die zijn niet leeg.
Voor ik dat ding openmaak vraag ik of er soms elco,s inzitten die hun capaciteit verloren hebben, ding is zeker 40 jaar oud.Of is het een kwestie van de schakelaars schoonmaken met IPA.

Er zit geen (kleine) derde batterij in voor de weerstandsmeting?

Ik heb het schema van de PM 2505 bekeken. Geen 3e batterij in die meter.

[Bericht gewijzigd door rbeckers op (42%)]

Schakelaar is simpel te controleren. Gewoon een keer of 10 helemaal heen en terug draaien.
Resultaat moet dan (bij vuile schakelaar) in ieder geval verbeteren.

Ik zal het eens gaan proberen.Uit elkaar halen kan altijd nog.Het kan ook de schuifschakelaar nog zijn... komt wel goed.

Deze analoge meter doet raar.

Het is geen "gewone" analoge meter maar een elektronische analoge meter maar dat zal je vast niet ontgaan zijn :)
Bij deze de PM2505 service-manual met aanpassingen, wijzigingen en ook verbeteringen erin.

[Bericht gewijzigd door vergeten op (48%)]

De PM2505 is enorm kruiplekgevoelig zowel door stof als door vocht en emanatie vd batterijen.

Na 40 jaar de print eens goed wassen in IPA en daarna goed laten drogen kan wonderen doen.

Op 11 september 2022 20:01:22 schreef kris van damme:
De PM2505 is enorm kruiplekgevoelig zowel door stof als door vocht en emanatie vd batterijen.

Na 40 jaar

Die PM2905 hoeft nog geen 40 jaar te zijn, in 1993 werd hij nog steeds verkocht (dus nog geen 30 jaar geleden).

Op 12 september 2022 00:27:30 schreef Thevel:
[...]Die PM2505 hoeft nog geen 40 jaar te zijn, in 1993 werd hij nog steeds verkocht (dus nog geen 30 jaar geleden).

Dat is vreemd want er zit een ic'tje in de jaren 90 al niet meer leverbaar was.

hoedanook, het duurt geen 40 jaar eer je last krijgt van kruipstromen en Mels unit is 40 jaar, schrijft ie zelf..