pascalbythree
Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
Zeg mensen van CO, Zondag ga ik etsen, hierbij de laatste controle vraag voor dat ik mijn etsbak vul.
Accepteert deze IC ook blokgolven van 9V als input ?
Groet, PascalByThree.

Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
In datasheet staat:
Input Voltage, IN A or IN B..........(VDD + 0.3V) to (GND – 5V)
Dus als uw blokgolf niet hoger wordt dan VDD+0,3V en niet lager dan GND-5V hoef je geen kunstgrepen te gebruiken.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
pascalbythree
Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
Op 11 oktober 2022 15:56:37 schreef pascalbythree:
Wat arco zegt word me een beetje te ingewikkeld0V/9V met een voeding van 9V
is ook ok?
Ik zet dan vraagtekens bij het hele ontwerp waar het IC in zit 
Robbe de Smet
I'm only responsible for what I write but not for what you understand !
Op 11 oktober 2022 15:56:37 schreef pascalbythree:
Wat arco zegt word me een beetje te ingewikkeld0V/9V met een voeding van 9V
is ook goed?
Zou inderdaad zoals eerder al bevestigd is moeten kunnen, maar waarom tegen dat maximum gaan zitten? VDD + 0,3 geeft 9,3 max.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Da's een onzin argument. Het is ZEER gebruikelijk om een "max 5.3V input" met een 5V uit dezelfde voeding aan te sturen. Die "max 5.3" is in het datasheet dan natuurlijk "VDD+0.3".
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Precies, de inputs mogen vrijwel altijd (en ook in dit geval) gelijk worden aan de voedingsspanning.
Als je er een MOSFET mee gaat aansturen (dat is doorgaans wel de bedoeling van dit IC, maar ik gebruik ze ook nog wel eens voor andere doeleinden), is het wel van belang dat je een MOSFET kiest die met ongeveer 8V tussen de gate en source al goed in geleiding is.