Weet iemand of en hoe de handzender van een mercedes bus (Bj 2001) geopend kan worden en ook weer dicht uiteraard?
Het sleutelblad is losgebroken van het uitspringmechaniekje. Ik wil kijken of de sleutel weer er in te lijmen is, of eventueel met een klein schroefje te fixeren is. Daarvoor moet ik wel in het mechaniekje zonder schade kunnen boren en draad tappen.
Ik denk dat de garage alleen tegen een mercedes tarief een nieuwe sleutel wil leveren.
Als het lijmen wordt, wat is dan een geschikte lijm?

Zo'n soortgelijke van Citroen zit gewoon dichtgeklikt.
(wel heel stevig, je moet wat kracht zetten om 'm open te krijgen)

Kunt U geen losse sleutelbehuizing kopen, deze zijn vaak los te koop. Vaak kunt U de baard en elektronica overzetten.

[Bericht gewijzigd door Smallrepairs op (26%)]

Op 20 oktober 2022 19:01:41 schreef Smallrepairs:
Kunt U geen losse sleutelbehuizing kopen, deze zijn vaak los te koop. Vaak kunt U de baard en elektronica overzetten.

Het scharniertje is stuk. Als het in orde is, dan schuift de baard in een metalen blokje en wordt daarin geborgd door een dwarspennetje. Dat gaat nu niet meer, want er is een stukje uitgebroken.
Overzetten in een andere behuizing zou kunnen, maar dan moet het ding toch open. Als het open is kan ik de baard waarschijnlijk ook wel mechanisch fixeren. omdat ik dan kan zien hoe het alu blokje met veer en ontgrendelknop in elkaar zit.

Mijn peugeot sleutel lijkt hier wel op.
Ik heb al 2x een nieuwe besteld bij ali alleen moet je de inhoud over zetten.

Op YT staan filmpjes hoe het ding te openen. Sommige zijn gelijmd. Ik heb een site gevonden voor nieuwe behuizingen, met mechaniekje. Dat zal het wel worden.

Er zijn 2 types behuizingen in die jaren en helaas krijg je deze niet heel open. Vaak geprobeerd ook om de schakelaars te vervangen maar helaas.